השבוע הופעות ותיאטרון וגם הרבה יין. הערב (ה') הזדמנות אחרונה לבקר בתערוכת היין השנתית בבנייני האומה, עיבוד ספוקן וורד של קבוצת התיאטרון "האינקובטור" למקבת' של וויליאם שייקספיר, וגם ארקדי דוכין חוגג 20 שנה לצאת אלבומו הראשון ויופיע בוולנטיינז בירושלים

יריד יין בבנייני האומה

תערוכת "יין ירושלים" בהשתתפות 40 היקבים המובילים והייננים הטובים בישראל תערך בבניני האומה בירושלים. התערוכה, שהיא הגדולה בישראל בתחום היין ונערכת בפעם הרביעית, היא הזדמנות לטעום ולרכוש מתוך מגוון של למעלה מ-160 מותגי יין כשרים במחירים מיוחדים. במהלך התערוכה יושקו יינות חדשים ואף סדרות בבכורה עולמית. 

במסגרת התערוכה תערכנה סדנאות יין קצרות באורך של 15 דקות כל אחת בהנחיית מרצים ומומחי יין מהארץ ומהעולם המתאימות למתחילים ומתקדמים. הסדנאות הן הזדמנות למי שמסתקרנים מעולם היין יוכלו להתחיל את צעדיהם הראשונים בהכרה והבנה ביינות. הסדנאות תעסוקנה בבחירת יינות קינוח, "שיפוט יין" - טעימות יין עיוורות, יינות מבעבעים, יינות מזני יין חדשים, יינות יבוא כשרים ועוד. 

מפיקי התערוכה, רשת חנויות היין הגדולה בירושלים פיופ, הגבילו כל יקב ל-4 סוגי יין בלבד כדי להבטיח שיוצגו היינות המובחרים בלבד. בין היקבים שישתתפו: רמת הגולן, הרי גליל, ברקן, סגל, טורא, אלכסנדר, טפרברג, גבעות, יתיר, כרמל, שילה, בן זמרה, טוליפ, אבוהב, אדיר ועוד. הקהל יוזמן לטעום מהיינות בביתנים באופן חופשי. בנוסף 

יהיו בתערוכה מציגים של קוניאק, גבינות גורמה, סושי, שמן זית איכותי, מוצרי יוקרה, גאדג'טים ואביזרי יין מקצועיים. 

התערוכה תתקיים בימים רביעי וחמישי, 11-12 בפברואר, 17:00-23:00
מחיר הכניסה: 90 שקל. 
הכרטיס כולל כוס יין למזכרת ובקבוק סאן פלגרינו, טעימה ללא הגבלה וחניה חינם

 

הופעה בוולנטייז - 20 שנה ל"חדר משלי"

ארקדי דוכין, מהמוסיקאים הבולטים והמובילים, צובע את הרדיו והבמות בשיריו כבר שלושה עשורים, כחלק מרכזי מ"החברים של נטשה", באלבומי סולו מצליחים ובשירים נפלאים שיצר עבור אמנים אחרים. 
החודש (פברואר), חוגג ארקדי במספר הופעות מיוחדות 20 שנה לצאת  אלבום המופת "ארקדי דוכין" שזכה למעמד פלטינה כפולה כשמכר 80,000 עותקים:  חדר משלי".. "מרוב אהבתי".. "הבלדה של האיש שהחליף את הירח".. "דרך עצמי"... הם כמה מהשירים שהפכו לפס הקול המלווה את כולנו. 

ארדקי דוכין יגיע בחג האהבה לירושלים, הוא מספר כי בניגוד להופעות הקבועות, בסיבוב החגיגי הנוכחי, הוא ירבה לדבר, לשתף את הקהל בתחושותיו ותהליך יצירתו.

ארקדי דוכין, שבת 14.2, זאפה ירושלים. 22:00.

 

הטרגדיה של מקבת – בית מזי"א

עיבוד ספוקן וורד (שירה מדוברת/ שירת רחוב) על פי ובעקבות המחזה המפורסם של ויליאם שייקספיר, המגולל את סיפורו המצמרר של מקבת - גיבור מלחמה סקוטי שרוצח את המלך והופך לשליט אכזרי. ההצגה מבוצעת על ידי שישה שחקנים/יוצרים שגם תרגמו ועיבדו את המחזה לכדי יצירה מוזיקלית משלהם, בהשראת סרטי אימה למיניהם ובהשראת סגנון הספוקן וורד והתרבות הנלוית לו. הצגה פואטית על פואטיקה בה המילים מעלות בני אדם לגדולה ומפילות אותם, בוראות עולם ומחריבות אותו. 
 הבמאי הינו מחלוצי השירה המדוברת  בישראל וממקימי הארגון "פואטרי סלאם ישראל" המארגן תחרות שירה מדוברת ברחבי הארץ. כמו כן חבר בלהקת "המופע של ויקטור ג'קסון" איתם כתב את ההצגה "העיר הזאת" (מחזמר ראפ שרץ כבר שנה וחצי בישראל וזכה לשבחים רבים) אשר גם אותה הוא ביים.רב המשתתפים הינם משוררי במה בפני עצמם המופיעים עם שיריהם באירועי שירה למיניהם והם מהבולטים בקהילת הספוקן וורד ההולכת ומתפתחת בארץ.

 

רביעי, 18.2, בית מזי"א:, בשעה 20:30 ""הטרגדיה של מקבת

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה