הורים לילדים במעון ביישוב ליד ירושלים טוענים: המטפלת מזניחה את ילדינו



למרות התלונות החוזרות והנשנות של ההורים והמטפלות המטפלת חזרה לתפקידה, ההורים החליטו ביום ראשון האחרון שלא לשלוח את ילדיהם ולשבות. אחת האימהות לאתר ירושלים נט "זה לא יכול להיות שמטפלת שהתעללה בילדים מגיעה למעון, לא עושה כלום ואנחנו צריכים למצוא סידור חלופי"

הורים לילדים בגילאי 3 חודשים עד 3 במעון ביישוב ליד ירושלים מתלוננים על התנהגותה של אחת המטפלות בגן, לטענתם זה כבר תקופה שהמטפלת מתנהגת בחוסר סבלנות וזלזול כלפי הילדים.

על פי עדויות של מכתבים שכתבו ההורים על יחסה של המטפלת נכתב "בני הרבה לבכות בלילות וכשהיה מגיע למעון לא היהי מקבל יחס כלל, לעיתים קרובות הוא היה מגיע עם טוסיק אדום ומגורה, מה שלאחר מכן התברר כי הוא היה זמן רב עם קקי בחיתול". עוד נכתב "הפעילויות בגן היו נעשות מתוך חובה, והוצאת הילדים לחצר הייתה נעשית ללא השגחה". 

באחד המכתבים גם נכתב כי המטפלת לא הייתה נותנת יחס שווה כלפי הילדים, והדבר היה ניכר בגישתה כלפי במעון "היא טיפחה ילדים שאהבה והזניחה ילדים שלא אהבה".

ההורים מציינים כי למרות נסיונה והותק של המטפלת עדיין קיימים מחדלים שאסור שיעברו לסדר היום "באותו היום לגננת היה מצב רוח רע, ומי ששילמו על כך אלו הילדים בקבוצתה. במהלך כל אותו היום לא ניתנו לילדים סדר יום שכולל שיר סיפור משחק צחוק והנאה, אלא שיעמום, תיסכול בכי וחוסר מעש, אלו קטנטנים בני שנה ושאי אפשר לתת להם לשחק כל היום בתיבת גרוטאות".

במכתב נוסף נכתב  "יום אחד הלכתי להביא את הילדה מוקדם ומבחוץ אני שומעת בכי גדול ואת הגננת צורחת על הילדים...'די כבר תסתמו את הפה' כשנכנסתי והפתעתי אותה היא פשוט קמה והלכה לחתוך פרות והשאירה את העוזרת מטפלת עם 18 ילדים בוכים על הריצפה. אני הוצאתי את הילדה שלי מהמעון רק בגלל הנוכחות של אותה מטפלת". 

"יום אחד הגעתי בזמן הארוחה בזמן הזה המטפלת השליטה טרור, כל ילד שהרים ביד אוכל היא חטפה לו מהיד באגרסיביות ואמרה לו לאכול בכפית מה שנראה לי לא הגיוני כי מדובר בילדים בני שנה, הילדים מהפחד אכלו עם הכפית כאשר רוב האוכל נופל להם מהכפית והיא בשלה אפילו לא עוזרת להם לאכול ואף לא יושבת אתם בשולחן. באותו הזמן אחת הילדות נגעה באוכל עם הידיים והיא העירה לה לא לשחק בו וכשזו המשיכה לגעת פשוט לקחה ממנה את הצלחת ולא איפשרה לה לאכול יותר".

בעוד מכתב נכתב" כי היא הייתה נוהגת להחזיק את הילדים בצוואר ולהרימם תוך כדי, ולאחר מכן דואגת שלא להשאיר סימן". 

לדברי ההורים אם מתחילת השנה היו מקשיבים לטענותיהם, המקרים היו נמנעים. ביום חמישי לפני שבוע התקיים דיון בבית הדין לעבודה זאת בעקבות תלונות ההורים והעוזרות מטפלות בגן. בדיון הוחלט כי הגננת תחזור לרוטציה. 

בתוך כך, ביום ראשון האחרון החליטו ההורים שלא לשלוח את ילדיהם לגן וזאת לדבריהם עד שהמטפלת תעזוב את תפקידה במעון. ההורים מצאו דרכים יצירתיות להשאיר את ילדיהם בבית והפכו למטפלים בעצמם, במהלך השבוע. היום (יום ה') המטפלת יצאה לחופשה עד ליום ראשון הקרוב, על כן הילדים שבו הבוקר למעון. 

אחת האמהות סיפרה לאתר ירושלים נט "היא לא השיבה את הילד שלי לאכול בארוחת בוקר וטענה שזה בהוראת ההורים, דבר ממש לא נכון, בעקבות זה אני גם תלונה במשטרה. עכשיו כשאנחנו שובתים ולא שולחים את הילדים שלנו לגן ולי יש שני ילדים, אני מפסידה ימי עבודה ואנחנו מפעילים את המועדון כדי לעזור גם להורים שאין להם סידור. זה לא יכול להיות שמטפלת שהתעללה בילדים מגיעה למעון, לא עושה כלום ואנחנו צריכים למצוא סידור חלופי. אנחנו ממש מקווים שהסיפור יגמר במהרה".

תגובת המועצה המקומית של אותו יישוב "המועצה עושה כל מה שהיא יכולה במסגרת החוק לטפל בנושא".

ממשרד הכלכלה נמסר בתגובה "במשרד הכלכלה התקבלו תלונות הורים על התנהלות מטפלת במעון באזור ירושלים. לכאורה, מדובר בהתנהגות שאינה הולמת, הכוללת – לפי טענות ההורים - אלימות פיזית ומילולית, מניעת מזון ועוד. ככל הידוע, הנושא מצוי בבדיקה משטרתית. על אף האמור, הניסיון מצד המועצה האזורית המפעילה את המעון, להשעות את המטפלת ו\או להעבירה למעון אחר, נתקל בהתנגדות מצד בית הדין לעבודה, שהורה על החזרת המטפלת לעבודתה. המועצה האזורית זימנה את המטפלת לשימוע מחר (יום ה', 12.2) ולאחריו תחליט כיצד לפעול. עם קבלת תלונות ההורים משרד הכלכלה פנה אל המפקחת מטעם המועצה האזורית בדרישה להעביר דיווח מפורט על האירוע ולתחקר כיצד קרה שלא הועבר למשרד הכלכלה דיווח בזמן אמת, בניגוד להנחיות. לצד זאת, בוחן המשרד את ההיבטים המשפטיים לאור החלטת בית הדין לעבודה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה