הותר לפרסום: זוג הצית דירה בירושלים וגרם למותה של אורית לונדון



בית משפט השלום התיר היום (יום ב') לפרסם את פרטי חקירות מותה של אורית לונדון בת ה-24 שמתה בסוף השבוע לאחר שנפגעה קשות בשריפה בביתה ביום שבת לפני שבוע, לפי החשד אורית הייתה קורבן לסכסוך שאינו קשור אליה ובמהלכו הוצתה דירתה

אורית לונדון בת ה-24 נפצעה ביום שבת שעברה כתוצאה משריפה בווילה בפסגת זאב. היא פונתה לבית החולים הדסה עין כרם, שם נלחמו הרופאים על חייה אך בצער רב ביום שישי האחרון נקבע מותה. 

היום (יום ב') התיר בית משפט השלום לפרסם כי מדובר בסכסוך בין זוג המתגורר בדירה מתחת לדירתה של אורית, ועל פי החשד אורית נפלה קורבן לסכסוך שאינו קשור אליה, סכסוך שבמהלכו הוצתה דירה בקומה שמתחתיה; אותה שריפה שהובילה למותה. 

חוקרי מפלג התשאול בימ"ר ירושלים, עצרו 3 חשודים בחשד לרצח תוך כדי ביצוע עבירה אחרת.

כזכור, ביום שבת שבוע שעבר עלתה באש דירה ברחוב בצלאל בצראווי בשכונת פסגת זאב. כתוצאה מהשריפה פונתה דיירת שהתגוררה בדירה מעל, במצב קשה בשל שאיפת עשן, אשר נפטרה מאוחר יותר בבית החולים.

 

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי הורה על העברת החקירה למפלג התשאול ביחידה המרכזית בירושלים. חוקרי היחידה החלו בפעולות חקירה אינטנסיביות שהובילו למעצרה של צעירה יהודייה כבת 24 תושבת צפון העיר, עוד באותו היום וזמן קצר לאחר מכן נעצרו 2 חשודים נוספים תושבי כפר עקב, מוחמד שוויקי וחשוד נוסף. 

מהחקירה עולה כי בין החשודים לבין הדיירת שדירתה הוצתה ובן זוגה, פלסטיני תושב מזרח ירושלים, קיים סכסוך קודם שהיווה את הרקע להצתה. החשודים תכננו להצית את הדירה ובמהלך הערב והלילה וידאו כי הדירה ריקה, הגיעו למקום עם רכבו של אחד החשודים שהמתין ברכבו בעוד שני החשודים האחרים עלו לדירה, פרצו את דלת הדירה, הציתו אותה, גנבו בגדים ובשמים ונמלטו. מדובר בבית פרטי, אשר חולק למספר יחידות דיור להשכרה, חלקם ללא חלונות\פתחים. נושא אשר ייבחן אל מול הרשויות הרלוונטיות.

ארז בר צבי, פרקליטו של החשודה "מאוד קשה לייחס את הכוונה בעבירת הרצח במקרים כאלה, לדבריה לא הייתה נוכחת בהחלטה להצתה ולא ידעה על ההחלטה לבצע הצתה". 

בחקירה שבוצעה ע"י צח"מ מכבאות והצלה ירושלים, החוקרים הגיעו למסקנה כי השריפה החלה בעקבות הצתה במזיד של דירה במבנה. בעקבות העשן הרב והחום האדיר שנגרמו ע"י השריפה, נוצרה הצטברות של עשן וחום בדירה בקומה העליונה, דבר שגרם להילכדות של דיירת הגרה בקומה זאת. הדיירת חולצה במצב אנוש ע"י לוחמי האש, אולם למרבה הצער כתוצאה מהפגיעה הקשה מהאש והעשן. נפטרה הדיירת לאחר כמה ימים בבית החולים.
מפקד הצח"מ רשף משה אלעזרי רע"ן חקירות במחוז ירושלים: "בחקירה שביצעתי עם צוות החקירה, הגענו למסקנה כי השריפה הוצתה במתכוון בדירה בקומה השנייה. במבנה בו הוצתה השריפה קיימות מספר דירות להשכרה שנבנו ככה"נ באופן ארעי ולא בהתאם לייעוד הבית. בבדיקת תבנית השריפה ראינו כי השריפה והעשן התפשטו מהחדר אל הקומה העליונה והצטברו בה באופן מסיבי ביותר. בנוסף כתוצאה מכך שהמבנה שונה מייעודו ונבנו בו מספר דירות ארעיות ללא חלונות ופתחים ראויים, שחרור העשן והחום לא פעל כמתוכנן ולוחמי האש שחשו למקום נאלצו לשבור חלונות וקירות במבנה כדי לשחרר את העשן והחום בצורה מהירה".

תמונות: באדיבות דוברות כבאות והצלה 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה