השבוע ירושלים שטופת תרבות ומופעי אמנות רב תחומיים מציפים את העיר. מאור כהן ופיטר רוט במופע משותף בסינמטק ולאחריהם הקרנת סרט של וורנר הרצוג במסגרת פסטיבל הקולנוע המשוחזר "מבט נוסף", ההצגה הניסיונית "תיאטרון רפרטוארי" שזכתה לתשואות בפסטיבל אדינבורו מגיעה לבית מזי"א, וגם אמיר קוסטריצה הבמאי והמוזיקאי היוגוסלבי מגיע לבנייני האומה למופע בלקני מוטרף כמו שרק הוא יכול

כשמוזיקה וקולנוע נפגשים

הסינמטק הירושלמי משיק הערב (ה') פורמט חדש במסגרתו יתארחו מוזיקאים ישראלים בולטים להופעה, ולאחריה יוקרן סרט. המחירים זולים והחוויה הקולנועית מוזיקלית משולבת באווירה אמנותית רב תחומית וגם אלכוהולית. הערב יופיע מאור כהן, סולן "זקני צפת" ו"הזבובים" יחד עם פיטר רוט, חבר להקת "מוניקה סקס ו"הזבובים" במופע רוקנ'רול אקוסטי עם מיטב הלהיטים של כל אחד מהם, מכל הזמנים. לאחר מכן יוקרן"לב זכוכית" סרטו עטור השבחים של הדוקומנטריסט הגרמני המופלא, וורנר הרצוג.
ב"לב זכוכית" חוזר הבמאי יליד מינכן ורנר הרצוג ("אגירה, זעם האלים") למחוזות ילדותו במטרה לחשוף מחדש את "האופי הבווארי": מעין שילוב בלתי אפשרי של שמרנות ואינדיבידואליזם, אקצנטריות ומיסטיקה. הרצוג מזהה את שורשיו של אופי זה בבוואריה הכפרית, מרחב אקס-טריטוריאלי שנבדל מגרמניה, ופוטר את תושביו מעול ה"גרמניות" הכה שנואה על הבמאי. אזור הספר הקולנועי הזה אפשר לו להציג נופים בתוליים, מעוררי תחושת נשגבות, אשר היוו השראה עבור יצירותיו המפורסמות ביותר של הציור הרומנטי. כאמצעי להטמעת והדגשת תחושה זו של הנשגב, היפנט הבמאי גם את מרבית שחקניו, וכפה עליהם את סממני ההתנהגות המוזרה שאפיינה דמויות חשובות בהיסטוריה של בוואריה, כולל "מלך האגדות" המשוגע, לודוויג השני. שילוב רכיבים אלו לא מתיימר להותיר בצופיו יותר מרשמים חולפים ובלתי ניתנים לתיאור לגבי המנטליות הבווארית. אך רשמים שכאלה הם די והותר, שכן, כפי שהעיד מבקר הקולנוע הנודע רוג׳ר אברט, "דימויים מסויימים הם מושלמים בפני עצמם, ללא צורך לתרגם אותם למילים. ב׳לב זכוכית׳ ניתן למצוא דימויים מסוג זה"

הופעה: מאור כהן ופיטר רוט, סרט: וורנר הרצוג.  יום חמישי, 21:00, סינמטק ירושלים

 

חלום קוסטריצה

שלוש שנים לאחר הצלחת ביקורו הקודם, מגיע אמיר קוסטוריצה שוב לארץ עם המופע No Smoking Orchestra""
המופע מתבסס על המוסיקה מסרטו המוסיקלי של קוסטוריצה: "שעת הצוענים" ומקטעים מוסיקליים נוספים מסרטיו השונים: "חתול שחור חתול לבן", "מתחת לפני השטח" ו"חלום אריזונה" ותכלול עיבודים חיים לפסקול סרטיו ומוסיקת עולם: ג'אז, מוסיקה בלקנית עממית, מוסיקה אתנית ומוסיקה צוענית.

קוסטוריצה, במאי קולנוע, שחקן ומוזיקאי יוגוסלבי. סרטו העלילתי הראשון Do You Remember Dolly Bell (1981) זכה בפרס אריה הזהב בפסטיבל הסרטים של ונציה. סרט "מסע העסקים של אבא (1985) זיכה אותו בפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן וסרט נוסף שזכה להצלחה: "שעת הצוענים" (1989).

עוד מסרטיו המפורסמים: "חלום אריזונה (1993), "אנדרגרואנד" (1995) הידוע בישראל בשם: "מתחת לפני השטח" – וזוכה פרס דקל הזהב, ו"חתול שחור, חתול לבן" – שם גם כן זכה בפרס אריה הכסף בפסטיבל ונציה. 

אמיר קוסטריצה וה – NO SMOKING ORCHESTA. בנייני האומה. יום שני 02.02. 21:00

 

האינקובאטור מארח: "תיאטרון רפרטוארי"

קומדיה מקורית ומהירה, שהתארחה בפסטיבל אדינבורו בשנה שעברה. מחזאי צעיר מגיש את מחזה הבכורה שלו למנהל תיאטרון רפרטוארי, בעל נוירוזות קשות ומה שנראה כאובססיה לא מוסברת להמלט. כשאומנות פוגשת אינטרסים כספיים זה אף פעם לא נגמר טוב, אבל כשהפגישה הופכת לחקירה מטורפת אודות הקשר בין המחזה החדש לבין מותו המסתורי של אביו של המחזאי (שהיה גדול שחקני התיאטרון וידיד נפשו של המנהל הטרוד), הכל מסתבך והגבולות בין תיאטרון ומציאות מוגדרים מחדש.

מאת: אלדד כהן, בימוי וביצוע- ארז דריגס ויפתח אופיר

"תיאטרון רפרטוארי" .בית מזיא, ירושלים. ראשון, 1.2 בשעה 20:30

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה