בית חם לחיילים בודדים



בימים אלה משלימה האגודה למען החייל תכנית שיפוץ רחבת היקף לכ- 100 דירות "בית חם" המיועדות לחיילים בודדים, בדירות מופעלת תכנית העשרה חינוכית ייחודית, בשיתוף עמותת "אח גדול", המופעלת ע"י חיילים בודדים משוחררים

במסגרת התכנית, עוצבו הדירות באופן המתאים לאורח חייהם הצעיר של החיילים ומתוך כוונה להעניק תחושת "בית חם". העיצוב כולל ריהוט (משותף ואישי), אבזור מתקדם ופינות אוכל מרווחות.

כ-600 חיילים בודדים מתגוררים בדירות שמעמידה לרשותם האגודה למען החייל באמצעות "בית חם". הפרויקט הוא חלק ממגוון הפתרונות העומדים לרשותם ולבחירתם של החיילים הבודדים, לצד מגורים בבתי החייל הפרוסים ברחבי הארץ ופתרונות נוספים שמציע הצבא. סה"כ מתגוררים במתקני האגודה למען החייל- בדירות "בית חם" ובבתי החייל, כ- 1,100 חיילים בודדים.
100 דירות "בית חם", בנות 4 חדרים, ממוקמות בסמוך לשירותים קהילתיים לנוחיותם של החיילים ומפוזרות בערים מרכזיות ברחבי הארץ: טבריה, חיפה, נתניה, פתח תקווה, חולון, ראשון לציון, רחובות, ירושלים, אשדוד ובאר שבע.

הטיפול בחיילים באמצעות צוות האגודה למען החייל כולל את מכלול השירותים הנדרשים: טיפול בענייני שכירת הדירה, תשלום חשבונות חשמל, מיסים, מים ושרותי כבלים. החיילים המתגוררים בדירה מקבלים דירה מרוהטת בציוד מלא. בנוסף, דואג הצוות לאספקת מזון טרי לדירה באופן שוטף.

החיילים מלווים על ידי צוות מתנדבים, שדואג להעניק להם את התחושה שהם לא בודדים, וכי יש מי שמקשיב להם, ומייעץ להם במידת הצורך .

התכנית לשיפוץ ושדרוג הדירות, שנערכה בהשקעה של למעלה ממיליון שקלים, תרומת תכנית "אחים" של עדי ועידית שטראוס והאגודה למען החייל אנגליה, בוצעה ע"י האגודה למען החייל בשיתוף צוות "אחים".

מטרת השיפוץ, שנעשה לראשונה מזה שנים רבות, היא לספק לחיילים בית חם שנעים לחזור אליו, לשפר את איכות חייהם של החיילים בשעות שמחוץ לפעילותם הצבאית, לאפשר להם את מעטפת התמיכה הרחבה ביותר לאורך השירות הצבאי ולסייע להם בהכנה וליווי לקראת שחרורם מהצבא.

בדירות מתקיימות פעילויות חברתיות בסיוע עמותת "אח גדול" שהוקמה ע"י עשרות מתנדבים שהיו חיילים בודדים בעצמם. מתנדבי "אח גדול" מגיעים למקום ומעניקים לחיילים ליווי, תמיכה והכוונה במגוון רחב של תחומים, מתוך הבנה שחיילים בודדים לשעבר יכולים להבין ולתרום מתוך הניסיון שהם עצמם צברו במהלך שירותם הצבאי. העמותה מלווה במסגרת הזו מאות חיילים בודדים ב- 35 דירות ברחבי הארץ ובמספר בתי חייל, בצורה אישית וקבוצתית בהתאם למטרות פעילות העמותה. תהליך העבודה מנוהל באמצעות צוות היגוי, המורכב מנציגי האגודה למען החייל, אכ"א, תכנית "אחים" ועמותת "אח גדול", המתכנס אחת לתקופה על מנת לדון בהתפתחויות ובנושאים חדשים שעל הפרק.

אילן טל, מנכ"ל האגודה למען החייל: "המטרה העיקרית של פעילותנו היא דאגה מתמדת לרווחת החיילים. אנו חשים מחוייבות עמוקה כלפי החיילים הבודדים בכלל וכלפי החיילים המתגוררים במתקני ובדירות האגודה בפרט. שמנו לנו למטרה לתת לחיילים פינה חמה שתהיה להם בית ותשמור על הסטנדרטים הגבוהים ביותר. לצד המעטפת הביתית אנו רואים חשיבות עליונה גם בפעילות החברתית המתקיימת בדירות במענה, באוזן קשבת ובהכוונה לחיים האזרחיים. אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם המרכז לשירותי פרט באכ"א, עמותת "אחים", עמותת "אח גדול" שמהווים שותף מרכזי ביכולת לתת תחושת "בית חם" לכל חייל וחייל".

ניסים אלקובי, מנהל "בית חם": "התכנית החלה מתוך רצון לחולל שינוי, ולהיות חלק בעיצוב דמותם של החיילים כאזרחים טובים במדינת ישראל. לא חסכנו באמצעים והיינו קשובים למשובי החיילים ומערך הת"ש הצה"לי לאורך התכנית. הסטנדרט שהצבנו בדירות יוביל אותנו מעתה גם בדירות שנאכלס בעתיד". 

עדי שטראוס:" חשוב לנו לתת לחיילים מקום ראוי לגור בו. בית שייתן תחושה נוחה ונעימה לשהות בו מחוץ לשעות בבסיס, מקום שכייף לחזור אליו. המטרה הייתה לספק דיור איכותי ונוח ולסייע להפוך את השירות הצבאי למשמעותי יותר מתוך הבנה כי זה ישפיע על החיילים בהמשך חייהם הבוגרים". 

תוכנית "אחים" נוסדה על ידי אנשי העסקים עדי ועירית שטראוס בשנת 2010. היא הוקמה על ידי עדי שטראוס ומשפחתו, להגשמת חזון לחברה ישראלית טובה יותר ומתוך הכרה שעוצמתה של השרשרת נקבעת תמיד על פי חוזקה של החוליה החלשה. התוכנית פועלת על מנת לספק לחיילם הבודדים את מעטפת התמיכה הרחבה ביותר לאורך השירות הצבאי ובהכנה ולווי לקראת שחרורם מהצבא. וזאת בשיתוף פעולה מלא עם אגף כח אדם בצה"ל והאגודה למען החייל.

הבית החם הראשון של העמותה הוקם לפני 5 שנים ומתגוררים בו חמישה חיילים. הבית שופץ, אובזר והותאם לצרכי החיילים הגרים בו. על בסיס הצלחת מודל ההפעלה של תוכנית "אחים" נחתם מתווה של שיתוף פעולה עם האגודה למען החייל שעיקרו הוא יישום תפיסת התמיכה והפעילות של "אחים" בניהול "בתים חמים" ברמה הארצית.

 

תמונות: באדיבות יח"צ 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה