הרצח הכפול בבניין כלל: שני מאסרי עולם לרוצח



ביולי 2013 מאבטח ירה למוות בנתן וימית ז'ורנו, אב וביתו במשרד עורכי דין ברקומה השלישית בבניין כלל. הנאשם טאדסה גטאהון תושב מעלה אדומים, נידון היום (יום ב') לשני מאסרי עולם וחוייב בתשלום פיצויים למשפחת הקורבנות

טדאסה גטאהון שהורשע ברצח עורך דינו נתן ז'ורנו וביתו ימית, שימש מאבטח בחברת האבטחה "מודיעין אזרחי", והחזיק באקדח שניתן לו מהחברה. עורך הדין נתן ז'ורנו היה בעל משרד עורכי דין הממוקם בבניין כלל בירושלים ובתו, ימית ז'ורנו, עבדה עמו במשרד.

מכתב האישום עולה, כי ביוני 2012 פנה הנאשם למנוח וביקש שייצגו בהליך גירושין מאשתו שהתנהל באותה העת בבית הדין הרבני בעיר. המנוח נעתר לבקשתו ובין השניים נחתם הסכם שכר טרחה שבו נקבע שהנאשם ישלם למנוח 20,000 שקלים עבור הטיפול בתיק. במעמד החתימה על ההסכם, שילם הנאשם למנוח 10,000 שקלים, ובמועד מאוחר יותר העביר הנאשם לז'ורנו 1,600 שקלים נוספים. על פי ההסכם, היה אמור הנאשם לשלם את יתרת סכום שכר הטרחה במועד מתן החלטת בית הדין.

אך כעבור מספר חודשים, החל הנאשם להלין על אופן הטיפול בתיק. גטאהון  טען בפני עורך דינו שהוא משתף פעולה עם עורכת הדין של אשתו, ביקש שיפסיק לייצג אותו  ודרש את כספו בחזרה. בחקירתו סיפר גטאהון, שאיים על ז'ורנו, דפק על שולחנו וצעק "זה הסוף שלך". עוד עולה, כי גטאהון סירב לצאת מהמשרד, ועזב רק לאחר שז'ורנו הזעיק את המשטרה.

בשני מועדים נוספים,  הגיע הנאשם למשרד של ז'ורנו ודרש לקבל את כספו בחזרה, אך נענה בשלילה. בחודש יולי 2013 הגיע גטאהון בשעות הבוקר לבניין כלל והמתין בבניין כ- 45 דקות טרם נכנס למשרד של ז'ורנו. בשעה 9:30 נכנס הנאשם למשרד, חצה את חדר הכניסה בו שהתה ימית וניגש לחדר הפנימי בו שהה נתן ז'ורנו.  הנאשם שלף את האקדח מכיס מכנסיו וירה למוות בנתן ז'ורנו. מיד אחר כך, יצא הנאשם לחדר הכניסה וירה למוות בביתו ימית. 

היום (יום ב') בית המשפט המחוזי בירושלים גזר עליו שני מאסרי עולם וחייב את הנאשם טאדסה גטאהון (תושב מעלה אדומים) בתשלום פיצויים למשפחת הקורבנות כדלקמן:

לאביו של המנוח – מ' – 250,000 ש"ח.

לאמו של המנוח – ח' – 250,000 ש"ח.

לבתו של המנוח ואחותה של המנוחה –ש' – 250,000 ש"ח.

לבנו של המנוח ואחיה של המנוחה – ת – 250,000 ש"ח.

לבת זוגו של המנוח ר' – 250,000 ש"ח.

לבנו של המנוח – א' – 250,000 ש"ח. מאחר שהינו קטין התשלום אליו יבוצע כל זמן שהוא בחזקת קטין באמצעות אפוט' לרכוש.

לאמה של המנוחה (וגרושתו של המנוח) – נ' – 250,000 ש"ח.

לאחותו של המנוח – ר' – 75,000 ש"ח.

לאחותו של המנוח – ש' 20,000 ש"ח.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה