תושב ירושלים ניסה להבריח יהלומים בנמל התעופה בן גוריון



מכס נתב"ג מנע בסוף השבוע ניסיון הברחת יהלומים ע"י תושב ירושלים, שחזר בטיסה מאיטליה וברשותו נתפסו שתי חבילות יהלומים – האחת עטופה בנייר דבק, הוסתרה בתיק ידו והאחרת, העטופה בנייר טואלט, הוחבאה בכיס מעילו

הנוסע, תושב ירושלים בן 43, עבר, עם כניסתו ארצה, במסלול הירוק. התנהגותו ותנועות גופו עוררו את חשדם של בודקי המכס באולם הנוסעים ואלו הפנו אותו לבדיקה. זו איששה את טביעת עינם של הבודקים ובתיק ידו של הנוסע נמצאה חבילת יהלומים עטופה בנייר דבק. בו ברגע הוא נשאל האם יש ברשותו עוד יהלומים או כסף והוא השיב בשלילה.

אולם, תחושת בטן של הבודקים לא הניחה להם והנוסע הועבר לשיקוף גופני במכשיר הגמ"מ. בדיקה זו חשפה כי בכיס מעילו הוסלקה חבילת יהלומים נוספת עטופה בנייר טואלט – סה"כ 13 יחידות יהלומים. בבדיקות גם נמצאו אצל הנוסע כספים במזומן בסך 19,000 אירו ו-3,700 דולר.

הנוסע נחקר ע"י חוקרי יחידת המכס המיוחדת בנתב"ג ובחקירתו הודה כי הוא עוסק בתחום היהלומים באיטליה הגם שאינו רשום כיהלומן מורשה בישראל. נציין כי רק חברים בבורסה ליהלומים מורשים להכניס ארצה יהלומים, לאחר שעברו במסלול האדום והצהירו עליהם. עוד לדברי הנוסע, הואיל וידע כי אינו מורשה לסחור ביהלומים, הוא הבריח אותם, שהם עטופים ומפוצלים כדי להטעות את בודקי המכס, כאמור – ללא הצלחה. הוא הוסיף ואמר כי שווי היהלומים נאמד ב-75,000 דולר והוא הביאם ארצה לצורך בדיקות גמולוגיות, המזהות ומדרגות את היהלומים לפי ניקיון, צבע, ברק, סימטריה וכיו"ב.

מנהל מכס נתב"ג, יוסי בן-ישי, ציין כי לאחרונה הם עדים לריבוי ניסיונות של הברחת יהלומים לפיכך הוא הנחה את הגורמים האמונים להגביר את האכיפה תוך שימוש באמצעים הטכנולוגיים המתקדמים. לדבריו, ניסיון הברחה זה יועבר לדיון בוועדת התפיסות, שתתכנס בימים הקרובים, אז יקבעו הצעדים שיינקטו נגד הנוסע כמו החרמת היהלומים וכד'.

תמונה: באדיבות רשות המיסים 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה