סרטים ישראלים כבשו השנה את מסך הקולנוע, רובם יצאו בפסטיבלים בחו"ל וזכינו לשמוע רק את השם. לאט לאט יוצאים הסטים גם להקרנות מסחריות אצלנו, השבוע מגיעה אל המסך יצירתו הראשונה של אסף קורמן
"את לי לילה" שזכה למקום של כבוד בפסטיבל קאן האחרון. בנוסף קבוצת התיאטרון הירושלמית "האינקובאטור" תציג את "פפפפפפ" שצוין לשבח בפסטיבל עכו, וגם אנסמבל ציפורלה נוחת מניו יורק על במת תיאטרון ירושלים להצחיק אותו עם המופע החדש "התקפת לב"

אנסמבל ציפורלה - התקפת לב

בהמשך להצלחת המופעים עקיצה טבעית ודרך חגב, ציפורלה גאה להציג מופע מקורי חדש, מצחיק ומרגש.

מורכב מ-20 קטעים תיאטרליים, הזורמים מאחד לשני כמו נסיעה ברכבת הרים מהירה ומטלטלת. המופע שובר את מוסכמות התיאטרון הקונבנציונלי בתפיסה של כתיבה, שחקן, עיצוב במה, שילוב מוזיקה, תלבושות, ואינטראקציה עם הקהל.

אנסמבל ציפורלה הוקם בשנת 2005 בתל אביב, על ידי עשרה בוגרים של בית הספר למשחק "ניסן נתיב". לאחר שסיימו שלוש שנות לימודים משותפות, החליטו חברי הקבוצה להמשיך לעבוד ביחד גם מחוץ למסגרת הסטודיו, וליצור בעצמם את המסגרת היצירתית שלהם. חברי ציפורלה פועלים מאז ומתמיד על פי ערכים של שיתוף פעולה, עצמאות ויצירה מקורית ומקצועית. רובו המכריע של ניהול הקבוצה נעשה על ידי חברי האנסמבל. המערכונים הם פרי עטם של חברי הקבוצה. 

ציפורלה. התקפת לב. תיאטרון ירושלים. יום ה'. 21:15

 

פפפפפפפ – תיאטרון האינקובאטור

" פפפפפפפ" היא יצירה עצמאית, שגרפה לאחרונה את פרס ההצגה הטובה ביותר בפסטיבל עכו לתיאטרון אחר. מדובר למעשה בפארסה שחורה המגוללת את סיפורה של צוללת דולפין, אי-שם במימי המפרץ הפרסי אשר מפקדה מחליט על דעת עצמו לקחת את העניינים לידיים ולעשות אחת ולתמיד סדר במזרח התיכון. במקביל מתכנסת הצמרת המדינית-ביטחונית של מדינת ישראל בניסיון נואש לעצור את השואה הגרעינית הממשמשת ובאה, אך כשזו אינה מראה סימני חרטה, לא נותר אלא להתכונן לנורא מכל, ואף להתאהב בו. את המחזה כתבו במשך שנה שלמה  אהרון לוין וירון אדלשטיין. לאחר שהוזמנו להציג בפסטיבל עכו, חברו אל קבוצת התיאטרון המקומית "האינקובאטור" , ביימו את ההצגה והביאו את הפרס הראשון. " מקורות ההשראה שלנו  הם סרטים מהרקע של המלחמה הקרה כמו  Dr. Strangelove'' של קובריק ו- 'Fail Safe' של סידני לומט" מספר אדלשטיין "הנרטיב דומה, אבל על בסיסו נכתב מחזה חדש שהוא אקטואלי לישראל 2013". כפי שניתן לשער, ההצגה עוסקת בפצצת האטום המאיימת על הקיום האנושי, ורלוונטית יותר מכל על רקע האיום האיראני. "זה מתעסק בעצם הקיום של הנשק הזה. אנחנו כבר תופסים את זה כמובן מאליו, אבל זה מוזר להיזכר שאדם יכול ללחוץ על כפתור ולמחוק חצי עולם"  אומר אדלשטיין, ומספר כי בהצגה מפקד הצוללת ממציא תכנית פעולה בשם  "פפפפפפפפ" ובמסגרתה מתכנן לשגר טילים לכיוון איראן. "יש את אסונות הטבע הגדולים:צ'רנוביל, פוקושימה, אנחנו מתארים אסון מסוג אחר, האסון האנושי. הנשק האימתני לעומת האדם הפשוט".

הנושא הרציני מכותרות העיתונים זוכה בתיאטרון לטיפול באמצעות הומור שחור וציני: " היינו בפסטיבל ושמחנו לגלות שזו הצגה שעובדת טוב עם הקהל, היה לה ביקוש מאד גבוהה, ועכשיו אנחנו מחלקים את הזמן בין צוותא בתל אביב לבית מזי"א בירושלים".

תיאטרון האינקובאטור - פפפפפפפ. בית מזי"א. יום שבת. 21:00

 

 

"את לי לילה" – סרטם של אסף קורמן ולירון בן שלוש

 סרטו של אסף קורמן

תסריט לירון בן שלוש

 סרטו הראשון של הבמאי אסף קורמן, כבש את פסטיבל קאן ומגיע השבוע אל המסך הגדול. את התסריט כתבה בת זוגו, לירון בן שלוש , שביססה אותו ברגישות רבה על סיפור חייה. הסרט מספר על קשר בין שתי אחיות. הצעירה בהן (איבגי) היא בעלת מוגבלות שכלית התפתחותית ואילו חלי (בן שלוש) מקדישה את חייה לטיפול באחותה וכשנכפה עליה לשחרר את הטיפול באחות, נפער בה חלל המאפשר כניסתו של גבר לחייה. אלא שהקשר המורכב עם אחותה, יוצר משולש חולני, המטשטש את הגבול בין אהבה להקרבה ובין טיפול להתעללות.

 שחקנים: דאנה איבגי , לירון בן שלוש,  יעקב זאדה,  סופי אוסטריצקי

 הסרט בעברית 

משך: 90 דקות

 

תיאטרון ירושלים. במהלך כל השבוע


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה