הסערה חלפה כל הייתה וירושלים חוזרת לשגרת פסטיבלים, תערוכות ומופעים. הערב (ה') יפתח בסינמטק פסטיבל הקולנוע האירופי המשוחזר, אירוע ייחודי שיחגוג את ימי ראשית הקרנת הסרטים על המסך הגדול, להקת המחול המודרני קמע חוזרת אלינו עם מופע חדש, ותערוכת אמנות מודרנית, שעוסקת בעולם הדיגיטלי, תחגוג במסיבת שישי בצהריים בבית הנסן שבטלביה

פסטיבל הקולנוע המשוחזר בסינמטק ירושלים

אף כי הדבר עשוי להישמע מפתיע, קולנוע לא נחשב תמיד לאמנותי. להפך - בראשיתו הסרט הוגדר כתופעה שהיא ארעית כאותם המראות שהוא מביא למסך. לקח זמן עד שחשיבותה האמנותית של היצירה הקולנועית נעשתה עובדה מוגמרת, וכשזה קרה, עלה הצורך לא רק להלל את הקולנוע אלא גם להגן עליו מנזקי הזמן והשימוש. החל בשנות השלושים של המאה שעברה, מוסדות הוקמו כדי להציל את האמנות השביעית מאבדון. ארכיוני הקולנוע האירופיים הובילו את תנועה זאת מההתחלה, וכפועל יוצא הם היום מחזיקים באוספים הגדולים ביותר של קולנוע עולמי. אם עתה יש באפשרותנו לצפות ברבות מפנינות הקולנוע האירופאי ולחזק בתוך כך את אהבתנו למדיום, זה בעיקר תודות למאמציהם.

"מבט נוסף: פרויקט קולנוע אירופי משוחזר" הינו יוזמה ייחודית ומבורכת שמטרתה להעלות את המודעות לקולנוע אירופי קלאסי ולאמצעים הנדרשים לשמרו. יצירות קולנועיות אלה מאורגנות בשני מקבצים תמטיים קשורים: ״אורות הכרך״ מציג סרטים שחושפים פנים שונות של המטרופולין האירופי, ומאירים על מעמדו כסמל של העידן המודרני. לעומתו, מקבץ ״חיי הכפר״ מציג סרטים שעוסקים באורח חיים שנראה כי חלף מן העולם במאה הקודמת, אך שהשפעתו על הזהות האירופית עדיין קיימת ושרירה. סרטי שני המקבצים חושפים אותנו לנקודות מבט שונות על ההיסטוריה והתרבות של אירופה, ומאפשרים לנו ליהנות מהעושר היצירתי הטמון בעשייה הקולנועית האירופית.
במסגרת הפסטיבל יערכו שלושה מפגשים עם מומחים לשימור סרטים. אצלנו בירושלים יתקיים רב שיח בנושא:"מבט נוסף על שחזור אודיו ויזואלי ", בהשתתפות נציגים של ארכיונים ומעבדות שחזור מובילים מאירופה-- ביניהם ארכיון הקולנוע הלאומי ברומניה, ארכיון הקולנוע הלאומי בצ'כיה, ומעבדת הדיגיטציה בפולין.האירוע מתקיים בסינמטק ירושלים בתאריך 15 בינואר, יום ה', בין השעות 17:00-19:00. הכניסה חופשית.
אירוע פתיחה של הפסטיבל יקיים הערב (חמישי), בהקרנת הסרט " אווה רוצה לישון" של הבמאי הפולני תדאוש חיימלובסקי, 1958 בשעה 20:00

"פסטיבל קולנוע אירופי משוחזר" , סינמטק ירושלים, 15-31/1.

"במדבר דברים" - יצירת המחול החדשה של להקת קמע

לאחר שכל יצירותיו הקודמות עסקו במתרחש בחדרי חדרים, יוצא תמיר גינץ הפעם אל החוץ, אל המדבר על נופו הפיזי והאנושי כמקור השראה. היצירה מתקיימת  במרחב פתוח, ישימון מלא עוצמה, שקט ומסתורי אך גם פראי וראשוני, בו פועלים חוקים המשוחררים ממוסכמות אורבניות. "במדבר דברים" היא יצירה של תשוקה למרחב, לפראיות, ולעוצמה הטמונה בפיזיות מתפרצת.  היא ממזגת מציאות עכשווית עם תעתוע קדום, דחפים ראשוניים ללא רסן, יחסים בין פרטים וחברה,  טקסי פולחן ורגעי אינטימיות.

כוריאוגרפיה: תמיר גינץ, מוזיקה מקורית: אבי בללי, תלבושות: אנה מירקין, תאורה ובמה: שי יהודאי, רקדני קמע: לנה פרייפלד, אלדר אלגרבלי, אריאל איסקוביץ, אנגוס הול, פיטר סטאר, רייצ'ל פריקה, נטיה צ'יקווידזה, הילה דקל, לוקאס הארבין –מולר, עפרי אוד, יעל כהן

https://www.youtube.com/watch?v=f-vE4VgPdBs

להקת קמע,"במדבר דברים" יום חמישי, 15 בינואר בשעה: 20:30 בתיאטרון ירושלים, מחיר כרטיס: 160 ₪


שישי בצהריים בבית הנסן

באמצע דצמבר נפתחה תערוכה של האמנית ליאת סגל בבית הנסן (בית המצורעים לשעבר, שבשכונת טלביה)

התערוכה אמורה להינעל רק ביום שישי הקרוב, אולם ימי השלג הכבד בירושלים הרסו חלק מהמיצגים.

האמנית לא ויתרה ועבדה ימים כלילות כדיי לשפץ ולשחזר את המיצגים. הכל כדיי שהתערוכה תעמוד מוכנה ליום שישי – אז תיערך מסיבת סיום התערוכה.

על המסיבה:

מסיבת צהריים כייפית - שישי הקרוב (16.1), 14:00, בבית הנסן – מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה

אלכוהול מוזל (בירה ב-15 שח); מוזיקה של די ג'יי  Anna Lann

על התערוכה:

People You May Know”היא תערוכת היחיד הראשונה של ליאת סגל.

סגל, שעברה ממעבדות החדשנות של מייקרוסופט לעבוד וליצור בסטודיו שהקימה,

חוקרת הפעם את עולם "הפייסבוק" ויצרה מיצבים, שבוחנים את הריחוק שיצרה המציאות הטכנולוגית מהחוויה האישית, שהפכה לטענתה, למתווכת ומתורגמת לאלגוריתמים, נוסחאות וצורות

באמצעות מיצבים שיצרה היא מאירה את שאלת הממד האישי והחברתי בסביבה הטכנולוגית.

עד לפני 4 שנים, ישבה סגל כעובדת מן המניין במשרדי מייקרוסופט, ועסקה במחקר ובפיתוח תוכנה במעבדות החדשנות של החברה. עד שקיבלה החלטה לעזוב את עולם ההיי טק ופתחה סטודיו. שם, לצד המחשב וחומרים טכניים לעבודה עם מתכות, מנועים וגלגלי שיניים - ניצבים חומרי יצירה צבעוניים.

בעבודותיה היא משלבת אמנות וטכנולוגיה. היא משתמשת במחשוב ובתכנות כחומרי גלם וקושרת את העולם הפיזי עם הוירטואלי.

בית הנסן, טלביה, יום שישי, הכניסה חופשית.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה