חוזרים לשגרה: מחר לימודים בבירה



מחר (יום א') הלימודים בכל מערכת החינוך בירושלים יתקיימו כרגיל

בשעות האחרונות החל לרדת שלג בירושלם, והעיר סוף סוף נצבעה בלבן. משפחות מסתובבות ברחובות העיר, נהינות מהמראות היפים והילדים בונים איש שלג.

חברת הגיחון ממליצה לתושבים להשאיר ברז מטפטף על מנת למנוע הקפאה של ברזים ופיצוץ דודי שמש, מומלץ להשאיר בקבוקי מים בצד למקרה שהצינורות יקפאו באופן קיצוני.

הלימודים בירושלים לא יתקיימו היום (יום ו') בבתי הספר, גני הילדים, מעונות היום, החינוך המיוחד והמשפחתונים, לאור תחזית מזג האוויר המעודכנת הצופה שלג שצפוי לרדת מחר בבוקר בירושלים שילווה בקור עז.

החלטת העירייה התקבלה בהערכת מצב בשיתוף ארגון ההורים העירוני כדי לא לסכן את בטיחות התלמידים והתושבים.

בהערכת מצב שהתקיימה הבוקר בחמ"ל העירוני של עיריית ירושלים בהשתתפות כל גורמי החירום, עדכנו הגורמים השונים כי לא היו אירועים מיוחדים במהלך הלילה. עם זאת, לקראת חלקה האחרון של הסופה הנוכחית צפוי קור קיצוני וחריג שיתגבר משעות אחר הצהריים ואף צפויה קרה שתימשך לפחות עד מוצאי שבת.

ראש העיר ניר ברקת הנחה את הכוחות להיערך לתרחישים הצפויים כתוצאה מהקרה וקרא לתושבי העיר לנקוט במשנה זהירות ולהיערך בהתאם. ברקת הוסיף כי הוא מקווה שלקראת כניסת השבת נזכה לראות את העיר נצבעת בלבן.

העירייה שבה וקוראת לתושבים להיערך לקראת הקרה הצפויה:

תיתכן סגירה של הכבישים לירושלים וממנה והנהגים מתבקשים להימנע מנסיעה בצירים אלו, ולהקדים את נסיעתם. אין להגיע לעיר שלא לצורך.

הציבור מתבקש להימנע ככל האפשר מתנועה רגלית או ברכב במהלך סוף השבוע כדי למנוע החלקות ופגיעות.

מומלץ להשאיר ברז מטפטף למניעת קפיאת הצנרת ופיצוצי דודי שמש.

תחבורה: במהלך ירידת שלג, התחבורה הציבורית בתוך ירושלים תעבור למתכונת מצומצמת בה יופעלו 16 קווי שלג עד כניסת השבת.

רכבת ישראל תתגבר את מערך הרכבות לירושלים במהלך יום שישי ומוצ"ש.

לאור סכנת ההחלקה מומלץ להיערך עם מתנדבים בבתי הכנסת שיכשירו את הכניסות אליהם.

צוותי הצלה, מד"א, כבאות, בתי חולים, איחוד הצלה, גיחון (תאגיד המים והביוב), חברת חשמל, משטרת ירושלים וצוותים של עיריית ירושלים, כולם נערכו מבעוד מועד לקראת הגעתו של השלג לבירה.

לאור הטמפרטורות הנמוכות והשלג הצפוי במהלך סוף השבוע עיריית ירושלים והשירות הווטרינרי העירוני קוראים לתושבי הבירה לשמור ביתר תשומת לב על בעלי החיים וחיות המחמד המצויות בבתים ובסביבתם.

השירות הווטרינרי מגיש כי יש להקפיד על הימצאם של בעלי החיים במקום מחומם ויבש וכן יש לוודא כי ברשותם מזון ומים ואף להזינם במנת מזון נוספת. במהלך סוף השבוע השירות הווטרינרי העירוני פועל במתכונת חירום ומחזיק ווטרינרים תורנים ומבקש מהציבור לדווח על כל מקרה חריג למוקד 106 בכדי שניתן יהיה להגיש עזרה במהרה ולהציל את (בעלי) החיים.

בבתי החולים של הדסה נערכו לקראת מזג האויר הקיצוני בירושלים. דרכי הגישה אל בית החולים פנויות להגעת מטופלים, צוותים רפואיים פועלים בכוננות מוגברת ותוגברה אספקת ציוד רפואי.

המרכז הרפואי שערי צדק נערך לשלג וימשיך לספק שירותים רפואיים בהיקף מלא לתושבי ירושלים והסביבה בכל תנאי מזג האוויר. דרכי הגישה לבית החולים תשמרנה פנויות כמו גם הכבישים הפנימיים במתחם בית החולים. כל מחלקות בית החולים תמשכנה לפעול כרגיל לרבות יולדות, אשפוזים ורפואה דחופה. גם במרפאות ובמכונים נערכים למתן מענה לכל מטופל. לפרטים נוספים 02-666-6666 או 02-655-5111.

חברת החשמל מבקשת מהציבור להימנע מקרבה לחוטים קרועים ממתקני חשמל ולדווח מידית על מפגעי בטיחות שעלולים להוות סכנה בטיחותית ולגרום לשיבוש באספקת החשמל. ניתן לדווח באמצעות מגוון אמצעי קשר : מרכזי השירות 103, דף הפייסבוק ואתר האינטרנט של החברה. החברה קוראת לציבור לגלות ערנות לחזק חפצים ואביזרים, שעלולים להינתק ולהתעופף ברוח, ולפגוע בתיילי החשמל: תריסים שאינם מחוברים כראוי, מכסי מיכלים, קולטים ודוודים על הגג, אדניות, עציצים וכדומה.

יצחק עבודי, מנהל מחוז ירושלים של חברת החשמל: "גם בימים אלה, לקראת מזג האוויר הסוער הצפוי, עובדי המחוז עומדים בקשר עם הלקוחות הרגישים ומעדכנים את רשימות אנשי הקשר, זאת, על מנת לוודא קשר ישיר ורציף ופגיעה מינימאלית בלקוחות אלה בזמן הפסקות החשמל, כתוצאה ממזג האוויר הסוער, ומתן שירות מהיר ויעיל, ברגישות ותוך תשומת לב לצרכיהם".

במסגרת היערכות משטרת ישראל למזג האוויר הסוער, נפתח מרכז מידע ארצי למענה לפניות אזרחים בנושא הסערה הצפויה, תנועה בצירים וכד׳. מספר הטלפון של מרכז המידע 1-700-705-100.  משטרת ירושלים תפרוס כוחות מתוגברים של שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים בצירי התנועה העירוניים וכן בכניסות לעיר ויחידות המתנדבים העוסקות בחילוץ יערכו וישמשו ככוח כוננות לאירועים, כל זאת במטרה לשמור על בטחון הציבור ושגרת החיים בצורה הטובה ביותר. במסגרת ההיערכות המחוזית, יתוגבר מוקד 100 על מנת לתת מענה מיטבי לפונים ומשמרות השוטרים יתוגברו בכוח אדם. ייפתח מוקד מידע ארצי של משטרת ישראל שמספרו יפורסם לציבור בעת הצורך. הציבור יכול להתקשר ולקבל מידע אודות צירי תנועה עירוניים ובינעירוניים וכן לדווח על אירועים ו/או תקלות. משטרת ירושלים קוראת לציבור הנהגים להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים בהם יש הצפה, להדליק אורות, לשמור מרחק, להאט את מהירות הנסיעה ולהימנע מעצירות פתאומיות.

נהגים אשר נתקעו עם רכבם, יש להתקשר למוקד 100 ולהמתין ברכב עד להגעת ניידת משטרה.

הולכי רגל/תושבים אשר נקלעו למצוקה וזקוקים לעזרה – יש להתקשר למוקד 100 ולהמתין עד להגעת ניידת משטרה.

מטה החרום העירוני במספר 106 פועל כל העת על מנת לתת מענה לאזרחים, חמ"ל השלג פועל במספרים: 02-6297600 02-6297605. 

עיריית ירושלים מזמינה את התלמידים להשתתף במיזם "תלמידים מתעדים שלג בירושלים" התלמידים יצלמו את מראות השלג באפליקציית Instagram ויתייגו לתגית: #שלגירושלמי.

ארגון ההורים מפעיל את הקו החם שיעמוד לרשותכם כל יום בטלפון – 02-6252889 ובדוא"ל  [email protected].

ארגון ההורים מקים קבוצת וואטסאפ לעידכונים שוטפים, מי שמעוניין להצטרף נא לשלוח פרטים (שם מלא, טלפון, שם ביה"ס ודוא"ל) ל [email protected]

לקבלת עידכונים נוספים היכנסו לעמוד הפייסבוק של ארגון ההורים למערכת החינוך בירושלים.

כוחות מד"א ערוכים בכל רחבי הארץ לטפל בחולים ובנפגעים שונים גם כתוצאה מנזקי הסערה הצפויה, ובמקביל נערכים גם בכוננות שלג, לקראת השלג הצפוי לרדת בהמשך השבוע בהרי הצפון ובירושלים. מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, הנחה את הכוחות הפועלים באזורים המועדים לשלג השנה, לנקוט בשורת צעדים שתביא אותם למוכנות הגבוהה ביותר האפשרית על מנת שיוכלו להעניק שירות מלא, מהיר ומקצועי לתושבי האזור גם בתנאי מזג אויר קשים במיוחד.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה