שבוע החנוכה, מאיר את עיר הבירה. נמשכים אירועי חמשושליים, סדרת מחול חדשה ומסקרנת נפתחת במוזיאון ישראל, ולכבוד החנוכה הבאלט הישראלי מגיע לבמת תיאטרון ירושלים עם הפקת הדגל "מפצח האגוזים". המדריך לבילוי משפחתי אלטרנטיבי בחג

 מחווה לחנוך לוין – לכבוד יום הולדתו ה-71

במסגרת אירועי חמשושליים, יתקיים מחר (ו')  ערב לכבוד יום הולדתו ה-71 של חנוך לוין. ערב מיוחד זה, שיתקיים בצוללת הצהובה, בהנחיית שירה ז. כרמל, זמרת בלהקת "האחיות לוז" יכלול מערכונים ושירים ממיטב יצירותיו של לוין. המערכונים יבוצעו על ידי בוגרי ניסן נתיב, ואילו המולחנים יבוצעו על ידי המוזיקאי דודי לוי.

חנוך לוין נולד בתל אביב ב 18 בדצמבר 1943 ונפטר ממחלת הסרטן ב 18 באוגוסט 1999.
לוין, מחזאי, במאי, משורר וסופר, כתב מחזות, מערכונים, פזמונים, סיפורים ושירה; גם ביים את מרבית מחזותיו בעצמו.

ביצירתו הבימתית כבימאי וכמחזאי, הוא פיתח שפה דרמטית ותיאטרונית ייחודית, שנוצרה תוך שלוב בין הטקסט הפיוטי שכתב לבין הדימויים שעיצב עם השחקנים ומעצבי התפאורה, התלבושות והתאורה, המוסיקאי והכוריאוגרף. הצגותיו התאפיינו ביכולתו לשלב בין עבודתם של יוצרים שונים והיו תמיד חגיגה של מלים ושל דמויים חזותיים, המבוססת על אהבה רבה לתיאטרון ולכל הלוקחים חלק בהצגה.

"מחווה לחנוך לוין" 19.12 יום שישי . הצוללת הצהובה.  21:00.  20 שקלים.

רוקדים במוזיאון ישראל

מופע המחול GIRLS  מאת הכוריאוגרף רועי אסף, יפתח את הסדרה החדשה של מופעי המחול במוזיאון ישראל בירושלים המתקיימים בחללים אינטימיים במוזיאון ומאפשרים מפגש מיוחד במינו בין יוצרי מחול נבחרים לבין אמנות ויזואלית וגלריות מוזיאליות.

GIRLS מאת רועי אסף , בצורה ובתוכן של היצירה,  עוסקים  בנערות ומגדר. כל אחד מהיוצרים שנבחרו לקחת חלק במסגרת ייחודית זו, יציע זווית חדשה ליצירה מוכרת שלו. בניגוד למסגרת הבימתית המוכרת, המפגש עם יצירת מחול בחלל מוזיאלי יוצר קשר אינטימי ובלתי אמצעי בין הקהל לבין האמנים המופיעים. החלל עצמו והיצירות המצויות בו טוענים את יצירת המחול במשמעויות חדשות, והיא מצידה מעניקה להם מימד נוסף. כך נוצר שיח ייחודי במינו בין יוצר המחול והרקדנים לבין האמנות הויזואלית ולבין הקהל.

מפצח האגוזים

הבאלט הישראלי בהפקה גדולה של רקדנים וילדים, יציג בירושלים, לכבוד החנוכה,  את יצירתו מצליחה "מפצחת האגוזים" , על פי המוסיקה הנפלאה של צ'ייקובסקי והכוריאוגרפיה של ברטה ימפולסקי. היצירה הקלאסית 'מפצח האגוזים' מספרת סיפורה של משפחה החוגגת את יום הולדתה של הבת קלרה, בנוכחות אורחים רבים, כאשר לפתע מגיע הקוסם המוזר ובידו מפצח אגוזים. עם ליל הופך המפצח לנסיך ואתו קלרה מרחפת בעולם הממתקים. עולם של דמיון ובו ריקוד רועים, ריקוד פיות, ואלס פרחים אגדי ועוד, עם תפאורה מרהיבה, תלבושות ומסיכות ססגוניות.

מפצח האגוזים. יום שני. 22.12 . תיאטרון ירושלים. 2 הופעות בלבד:  12:00, 17:00 שקלים 170

יוצרים נוספים שישתתפו בסדרת המחול של מוזיאון ישראל הם: עודד גרף ויוסי ברג, שלומית פונדמינסקי, ניב שינפלד ואורן לאור, אבי קייזרוסרג'יו אנטוניו, עידן שרעבי, נעה צוק, הלל קוגן, יסמין גודר, דפי אלטבב ורננה רז.

המופע יתקיים ביום שלישי, 23/12 בשעה 21:00. מחיר הכניסה למופע: 65 ₪ מחיר הנחה למנוי, סטודנט או חייל: 50 ₪. המחיר כולל ביקור במוזיאון משעה 20:00.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה