שבוע לטבח המתפללים: שגריר ארצות הברית דן שפירו הגיע להתפלל בבית הכנסת בהר נוף



שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפיר, הגיע להתפלל בבית הכנסת של קהילת "בני תורה". השגריר הגיע מלווה בנשיא "איחוד הצלה" אלי ביר, במנכ"ל קרן ישראלייף ובמתנדבי "איחוד הצלה" שטיפלו בפצועים בשבוע שעבר

שבוע לאחר טבח המתפללים בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים, הגיע שגריר ארצות הברית בישראל דן שפירו להתפלל במקום. השגריר שפירו הגיע לבית הכנסת מלווה בנשיא ארגון "איחוד הצלה" אלי ביר, במנכ"ל קרן ישראלייף אלי פולק המתנדב ב"איחוד הצלה" ובמתנדבי "איחוד הצלה" שהגיעו ראשונים למקום האירוע בשבוע שעבר. השגריר התפלל במקום תפילה שלמה כשהוא עטוף בטלית ותפילין לראשו וידו. "ראיתי צורך גדול לבוא לפה ביום האחרון לשבעה של הנרצחים", אמר השגריר שפירו. "רציתי להיות פה עם המתפללים ועם אנשי 'איחוד הצלה' שפעלו במסירות רבה להצלת חיים". נשיא "איחוד הצלה" אלי ביר הודה לשגריר שפירו על הביקור ואמר "אנחנו עומדים במקום שבו לפני שבוע נרצחו יהודים בגלל יהדותם, אירוע שהכאיב לכל יהודי בארץ ובעולם. אבל למרות הכאב אנו ממשיכים לחיות פה ולהתפלל, והדבר נותן לנו כוח להמשיך ולהציל חיים". יו"ר "איחוד הצלה" זאב קשש אמר היום: "מתנדבינו שפעלו בבית הכנסת בשבוע שעבר ראו מחזה זוועה של יהודים שנרצחו כשהם עטופים בטלית ותפילין. תמיכת השגריר מעודדת אותנו והערכתו מסייעת למתנדבים בהתמודדות הקשה".

השגריר שפירו פגש בקהילת בית הכנסת, שרבים מהחברים בה הינם גם אזרחי ארצות הברית. חלק מהמתפללים שפגש היו בין יושבי בית הכנסת בזמן שפרצו אליו המחבלים וראו את חבריהם נרצחים מול עיניהם. המתפללים סיפרו לשגריר על שהתרחש והראו לו את חורי פגיעת הקליעים של המחבלים בארון הקודש. לאחר התפילה שמע מפי חובש "איחוד הצלה" דניאל בן-דוד שהיה איש ההצלה הראשון במקום עדות על האירוע. "אני מתגורר ליד בית הכנסת", סיפר בן-דוד, "כשהגעתי לבית הכנסת המחבלים עדיין ירו. תפסתי מחסה בזמן קרב היריות בין השוטרים למחבלים. ברגע שהתאפשר נכנסתי לבית הכנסת וראיתי את מחזה הזוועה של ההרוגים שוכבים על הרצפה עטופים בטליתות מגואלות בדם. מיהרתי לטפל בפצועים עם רופאים, פרמדיקים וחובשים מתנדבים ב'איחוד הצלה' שהגיעו גם הם למקום במהירות". השגריר שפירו פגש גם בד"ר ג'ויס מורל, רופאה מתנדבת ב"איחוד הצלה" המתגוררת בשכונת הר נוף שעלתה לישראל לפני שנתיים מקנדה והיתה גם היא בין אנשי ההצלה הראשונים במקום. "מעולם לא ראיתי פציעות מהסוג שראיתי באירוע הזה", אמרה הרופאה.

משם המשיך השגריר לביקור אצל ינקי ארליך, פראמדיק המתנדב ב"איחוד הצלה" שנפצע בפיגוע. ארליך הגיע לבית הכנסת בעת יריות המחבלים. הוא ניגש לטפל בפצוע שחמק מבית הכנסת לרחוב אך בדיוק באותו זמן יצאו המחבלים החוצה וירו לעברו. "פתאום שמעתי ירי ולא ראיתי בבירור מהיכן הוא כי הייתי רכון על הפצוע", סיפר ארליך לשגריר. "ואז אמרו לנו יורים עליכם! יורים עליכם! ואז פשוט קפצתי הצידה וכנראה שהחלקתי על שלולית דם שהיתה במקום. נפלתי מהמדרגה ושברתי את הרגל". שפירו הודה לארליך ושאר אנשי "איחוד הצלה" שטיפלו בפצועי האירוע שחלקם אזרחי ארצות הברית. "אני מעריך את המסירות שלכם", אמר השגריר למתנדבים.

צילום: דוברות איחוד הצלה



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה