יחידת תצפיתני אוויר בירושלים תסייע לאכיפת החוק



על רקע הפרות הסדר בעיר, עיריית ירושלים מקימה יחידת תצפית שתפעיל חמישה בלוני תצפית ופענוח שתסייע לגורמי הביטחון לאיתור הפרות סדר

 עיריית ירושלים הודיעה היום (יום ד') כי היא החלה בהקמת יחידת תצפיתני אוויר שתפעל ותסייע למשטרה ולגורמי האכיפה העירוניים והארציים בשמירה על החוק והסדר. יחידת התצפיות החדשה תסייע לגורמי הביטחון הפועלים במזרח העיר באיתור הפרות סדר, התקהלות המונית, הפגנות, יידוי אבנים/בקת"בים, ירי זיקוקין  ועוד ותספק כיסוי מודיעיני בזמן אמת.

בנוסף תופעל היחידה כזרוע אווירית מבצעית של העירייה לאיתור מפגעים, עבירות בניה, עבירות על חוק רישוי עסקים, שפיכה פיראטית של פסולת בניה,  הברחות מוצרי מזון ועוד, ותאפשר לעירייה אכיפה יעילה וממוקדת יותר של הפרות חוק.

יחידת התצפיתנים החדשה שתפעל באגף חירום וביטחון בעירייה מוקמת ביוזמת ראש העיר ניר ברקת במטרה לתגבר את מערך האבטחה בעיר וכסיוע לכוחות הביטחון בפעולותיהם. יחידת התצפיות תתבסס בשלב ראשון על הפעלת 5 בלוני תצפית שייפרסו סמוך לשכונות התפר אשר יחוברו ויופעלו ממוקד הביטחון העירוני ותתבסס על תצפיתנים ותצפיתניות בעלי ניסיון צבאי בתחום. בשלבים הבאים צפויים להתווסף אמצעי תצפית נוספים למערך.

ראש העיר ניר ברקת ציין "כפי שאני אומר כבר חודשים, המצב בירושלים בלתי נסבל ויש לפעול באופן חד וברור כנגד כל תופעת אלימות המתקיימת בעיר. יחידת התצפיות החדשה שיזמנו תהיה הזרוע המבצעית הקדמית של העירייה ותיתן לנו את האפשרות לתת מענה וסיוע בזמן אמת למשטרה ולכוחות הביטחון, וכן לאכוף את החוק והסדר בעיר ולאתר עבירות על החוק באופן יעיל ומהיר"

בתוך כך הציג ברקת השבוע בוועדת הפנים של הכנסת את המתווה שיזם וגיבש יחד עם גורמי הביטחון למיגור הפרות הסדר בשכונות מזרח העיר הכולל: פריסת כוחות משטרה איכותיים באופן קבוע ולאורך זמן בתוך השכונות בהן יש הפרות סדר, פיתוח אמצעים טכנולוגיים חדשניים להתרעה, הרתעה וסיוע לכוחות בשטח: בלוני תצפיות, רחפנים כלי טיס בלתי מאוישים המספקים מידע מודיעיני משלים, יצירת כוחות משימה משולבים למשטרה לעירייה אשר יתמחו בתאי שטח וישלבו מידע מהאוויר- עם פעילות שיטור בקרקע, מדיניות בית שמאי מפירי הסדר: החמרת הענישה בחוק ובמדיניות הפרקליטות, שילוב ותאום מערכות האכיפה מדינה- עירייה, הגברת האכיפה העירונית  וטיפול במפגעי רעש וונדליזם, המשך צמצום פערים במזרח העיר: האצת תשתיות כבישים, צמצום בניית כיתות לימוד, חיזוק שיתופי הפעולה עם המינהלים הקהילתיים.

 


תמונות: באדיבות דוברות עיריית ירושלים 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה