לקסיקון - תערוכה חדשה במכללת הדסה



התערוכה "לקסיקון " של האמן גיא יצחקי, העוסקת בשאלות של זהות, מעקב וקיטלוג נפתחת בימים אלה בגלריית החוג לתקשורת צילומית במכללה האקדמית הדסה ירושלים

התערוכה עוסקת בשאלות של זהות, מעקב וקיטלוג דרך שימוש בחלל הגלריה לתקשורת צילומית של מכללת הדסה כמעבדה לבניית בסיס נתונים (database). צילומי האורחים ב״מעבדה״, הצבתם מחדש בחלל (ע״י הקרנה) ושימוש חוזר בנתונים אלו, תוך קטלוג וניתוח שלהם על ידי טכנולוגית זיהוי פנים במגמה לנסות ולהגדיר נתוני אופי שונים.

ביצירה הראשונה (מזוג יצירות) מצלמת-רשת לוכדת את עיני המבקרים בגלריה ומקטלגת את הדימויים לשימוש חוזר דרך ממשק פיזיקלי. זהו לקסיקון חזותי-חברתי הגדל ומתפתח בזמן אמת ומאפשר צפיה בו על ידי הקהל.

היצירה השנייה מנתחת את האינפורמציה החזותית הטמונה בפנים האנושיות, דרך שימוש באלגוריתם ייעודי המנסה להגדיר מאפיינים שונים של המצולם כגיל, מין, מצב רוח וכד׳

צמד העבודות המרכיבות את התערוכה מחייבות השתתפות פעילה מהקהל המבקר בגלריה, פעולה ההופכת את הקהל מצופה (פאסיבי) ל״משתמש״ אקטיבי ,לא רק במובן של צופה משפיע, אלא במובן של צופה יוצר.

גיא יצחקי, אמן, צלם ומתכנת. נולד וחי בירושלים. סיים תואר ראשון בהצטיינות במתמטיקה ובמדעי המחשב וכן לימודי צילום בהצטיינות במוסררה. הציג תערוכת יחיד במוזיאון רמת גן ב2009, ובמעמותה ב2011 (יחד עם עינת אמיר). הציג בין השאר בביאנלה לארכיטקטורה בונציה (2008), בביאנלה לאמנים צעירים במוסקבה (2012) ובמרכז לאמנות דיגיטלית בלוס אנג'לס (2010). כמו כן הציג ביריד צבע טרי 3 ו4 בתל אביב, בערב פתיחת שנת האמנות בתל אביב 2012 , ובמוזיאון המדע בירושלים ב2013.

 

תמונה: באדיבות דוברות המכללה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה