נשיא המדינה על אירועי האלימות בירושלים: "האלימות הזו חייבת להיעצר גם במחיר הפעלת יד קשה"



נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס במהלך טקס חנוכת הכניסה לירושלים דרך כביש 9 למתיחות ואירועי האלימות בירושלים. נשיא המדינה, ראובן ריבלין ""אין זה סוד שירושלים סוערת. אירועי אלימות רבים מדי, מתרחשים במזרחה של ירושלים כמו גם במערבה"

כביש 9 הוקם על ידי עיריית ירושלים באמצעות חברת מוריה, במטרה להקל על עומס התחבורה בכניסה לעיר ירושלים ומהווה כביש כניסה ויציאה מהיר לשכונות צפון העיר.  

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נשא היום (יום א') דברים במהלך טקס חנוכת הדרך על שם יצחק שמיר ז"ל והתייחס למתיחות ואירועי האלימות בירושלים. הנשיא בדבריו :"אין זה סוד שירושלים סוערת. אירועי אלימות רבים מדי, מתרחשים במזרחה של ירושלים כמו גם במערבה. האלימות הזו, הגולשת לטרור, חייבת להיעצר, ולהיאכף בחומרה על ידי כוחות המשטרה והביטחון, גם במחיר הפעלת יד קשה נגד המתפרעים, ערבים או יהודים. ירושלים, לא יכולה להיות מנוהלת על ידי גורמים אינטרסנטיים המעלים ומורידים את גובה הלהבות לפי רצונם. אי אפשר להתעלם מהניסיון המודע, של צדדים שונים להתסיס את האוכלוסייה בירושלים, אחת כנגד השנייה. ירושלים לא נחלקה לשבטים. היא איננה, ואסור שתהיה, בת ערובה של גורם זה או אחר. היא איננה גחמתו הפוליטית של מחנה זה או אחר. ירושלים חייבת להיות מנוהלת כעיר ריבונית, עם אחריות לכלל האוכלוסיות שבה, וליחסים ביניהם".

עוד הדגיש הנשיא בדבריו את חשיבות לקיחת האחריות על הפעולות האלימות הנעשות בירושלים ואמר כי "ירושלים לא יכולה להיות עיר, שבה מתקפת הרכבת הקלה, המשרתת את כל תושבי העיר, באופן שמאיים על היכולת לחיות בה חיים נורמליים. כפי שירושלים גם לא יכולה להיות עיר שהבנייה בה נעשית בהיחבא, או שההתגנבות לדירות נעשית בה באישון לילה. אנו מוכרחים לשאת באחריות לריבונות על ירושלים. עלינו לקחת את המושכות לידינו, ולנהל את ירושלים באופן מושכל ואקטיבי, בצורה ישירה וזהירה. אני מקווה שברוחו של יצחק שמיר, נדע לעמד על זכותנו הבלתי מעורערת על ירושלים, ודווקא מתוך כך, לנהג בה כריבון, על כל האחריות שבדבר".

על חנוכת הדרך להנצחתו של ראש הממשלה השביעי יצחק שמיר ז"ל אמר הנשיא ריבלין :"אהבת ירושלים, זרמה בדמו, הטעינה אותו, והייתה בשר מבשרו. היום, ירושלים מחזירה חוב של כבוד, לאיש שכה אהב אותה, לאיש שנלחם למענה, לאיש שהתעקש על כבודה, ועמד כצור איתן על שלמותה ואחדותה. קריאת המחלף  על שם יצחק שמיר, מהווה אות של הכרת טובה, מהעיר שחברה לה יחדו, לאחד מאוהביה הגדולים. יהי זכרו של לוחם חרות ישראל, יצחק שמיר, חרות בלבנו  ובלב העיר שחברה לה יחדו, מדור לדור".

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת שנשא אף הוא דברים באירוע, אמר: "ראש הממשלה השביעי, יצחק שמיר היה אחד מטובי בניה של הארץ הזו, ואחד מגדולי אוהביה של ירושלים. היום, בקריאת הדרך המובילה לירושלים על שמו אנו זוכים לחלוק כבוד לזכרו ולמורשתו, ובתוך זאת אנו חולקים כבוד גם לירושלים עצמה".

תמונות: חיים צח לע"מ


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה