ניצחון לבית"ר נורדיה ירושלים במשחק הבכורה



מועדון הכדורגל בית"ר נורדיה ירושלים, שהוקם בידי אוהדי בית"ר ירושלים שמאסו בגזענות, בשנאה ובאלימות שהשתלטו על הקבוצה, רשם ניצחון היסטורי במשחק הבכורה בליגה ג' מחוז מרכז, 2:1 מול מכבי קרית עקרון

האורחים עלו ליתרון עם פתיחת המחצית השנייה משער של החלוץ שי טליא.םגולאסו של אביתר ברוכיאן (לשעבר בית"ר ירושלים), שהפציץ לחיבורים מ-25 מטר, איזן את התוצאה בקה ה-62 ובדקה ה-75 הושלם המהפך: אמיר שוויקי, שגדל המחלקת הנוער של בית"ר אולם אולץ לעזוב בשל מוצאו הערבי, בישל לחלוץ יניב כהן, שחתם ניצחון ענק במשחק היסטורי.

550 צופים נלהבים הגיעו לעודד את הקבוצה המורכבת משחקנים יהודים וערבים ומונהגת בידי המאמן  סרגיי טרטיאק (בלם העבר האגדי של בית"ר). בין הבאים נמנו רבים מ-160 חברי העמותה, ששילמו 448 שקל (תל חי שקלים) כדי לקחת חלק בהקמת המועדון וכ-200 ילדים, שזכו להיכנס למשחק בחינם ואף זכו להפתעה בדמות קרטיב לימון צהוב - כצבע מדי הקבוצה.

הקהל נערך למשחק עם תופים, דגלים, צעיפים, חולצות המועדון, קונפטי, שלט עידוד ענק באדיבות בית הדפוס הירושלמי "קולורפרינט" ושאר אביזרי עידוד שסייעו לדחוף את הקבוצה גם ברגעי השפל לאחר הפיגור. בסיום המשחק קרא הקהל לשחקני הקבוצה שהגיעו לגדר ונופפו ליציע המשולהב.

המאמן סרגיי טרטיאק סיכם את המשחק : זה היה ניצחון חשוב מאוד. אני שמח במיוחד בשביל האוהדים שבאו ולא הפסיקו לעודד. הםהקימו את הקבוצה והם היו מאחורינו לכל אורך הדרך - הניצחון הזה מוקדש להם. אני גאה בשחקנים שלי שידעו לנצח משחק לא קל מולק קבוצה מאוד טובה. אסור לשכוח שזה רק ניצחון ראשון ושהדרך מאוד ארוכה אבל היום אנחנו שמחים".

במחצית המשחק הנחה הזמר שי נובלמן, החבר בעמותת בית"ר נורדיה ירושלים, טקס הוקרה לשחקן העבר המיתולוגי של בית"רירושלים,  ד"ר ראול גלר, משלושת המבקיעים הגדולים של הקבוצה בכל הזמנים (עם 85 כיבושים). יו"ר הקבוצה, ד"ר איציק אלפסי, העניק לו תעודת הוקרה ושלוש ילדות נורדיה - ענבר, מיקה ויערה - העניקו לו זר פרחים.

מועדון הכדורגל בית"ר נורדיה ירושלים יעמיד בעונת הבכורה בליגה ג' תקציב של כחצי מיליון שקל שיורכב בחלקו מכספי חברי העמותה. חברות בעמותת אגודת הספורט נורדיה ירושלים מתאפשרת בהעברת סכום של "תל חי שקלים" (448 ש"ח; 320 ש"ח לנוער, חיילים וסטודנטים) - המועדון ממשיך ומגייס חברים גם במהלך העונה.

יתר תקציב המועדון מגיע מנותני חסות ומתורמים. החברה המאמצת הרשמית של הקבוצה היא "אורטל תיירות ונופש", חברת בת של איסת"א הנמצאת בבעלותו של איש העסקים הירושלמי אלי דנון. בין התורמים הרבים לקבוצה ניתן למנות גם את יו"ר בית"ר לשעבר, מאיר פניג'ל, ושותפו לבעלות על הקבוצה, מאיר לוי. 

תמונה: באדיבות יח"צ


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה