חברת מוריה נבחרה לנהל את ביצוע הקמת רובע העסקים החדש בכניסה לירושלים



מוריה – החברה לפיתוח ירושלים, נבחרה להוביל את ביצוע תכנית פיתוח והקמת רובע העסקים החדש בכניסה לירושלים בהשקעה של 1.4 מיליארד ש"ח שאושרה בשבוע שעבר על ידי הממשלה

התוכנית לפיתוח רובע העסקים החדש בירושלים, כוללת את בנייתם של 14 גורדי שחקים בשטח של כ-211 דונם,המיועדים לתעסוקה, משרדים, מלונאות תרבות ותיירות מכביש מספר 1 וגשר המיתרים על ציר שז"ר (במקביל לדרך יפו), הרצל ושדרות רבין. הרובע החדש יוסיף 50,000 אלף מקומות עבודה חדשים לבירת ישראל.

רובע העסקים החדש כולל גם פתרונות תחבורה יעילים ההופכים אותו לנגיש ביותר ממרכז הארץ ומתוך העיר. אל הרובע תגיע הרכבת המהירה ממרכז הארץ (28 דקות מתל אביב), 2 קווי רכבת קלה פנים עירוניים ישרתו את המועסקים ואת התושבים. שדרות שז"ר ישונו וייבנו בשני מפלסים: מפלס הרחוב שבו ייסלל תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה ומפלס תת קרקעי שיכלול מנהרה למעבר מכוניות וחניון חנה וסע שיכיל 1,300 מקומות חנייה. כל אלה יביאו למהפך תחבורתי ויהפכו את רובע הכניסה לעיר למרכז הכי נגיש לשירותי הממשלה, לעסקים ולשירותים נוספים.

משרדי הממשלה ועיריית ירושלים יהיו שותפים במימון הפרויקטים התחבורתיים ברובע העסקי, הכוללים: הקמת חניון "חנה וסע" בעלות של 600 מיליון שקלים וביצוע הפרדה מפלסית ברחוב שז"ר לנסיעת כלי רכב מתחת לפני הקרקע ולנסיעת הרכבת הקלה מעל פני הקרקע. עלות ההפרדה המפלסית נאמדת בכ-450 מיליון שקלים.

מוריה –חברה לפיתוח ירושלים ,שתנהל את ביצוע הפרויקט,משמשת כזרוע הביצוע של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה ונימנת כיום על החברות העירוניות המובילות במשק הישראלי. מוריה,שהינה חברת בת עירונית מופקדת על ניהול וביצוע של מיזמי פיתוח תשתיות גדולים בעיקר בתחום התחבורה וכן מקדמת את הקמתם של מבני ציבורמרכזיים בעיר. החברה,בראשותה עומד המנכ"ל דורון נויוירט,התברגה לצמרת חברות התשתית הגדולות בישראל,על פי דירוג D&B .

במסגרת ההכנות לביצוע הפרויקט המורכב, הוקמה בחברת מוריה מנהלת חדשה- "מינהלת שער הבירה",שבאחריותה יהיה תיאום בין כל הגופים העירוניים בפרויקט בכללם הרשות לפיתוח ירושלים,שקידמה את התב"ע וחברת עדן שתקדם את פיתוח המרחב הציבורי והחוץ עירוניים (ממשלה, רכבת ישראל וכו') וכן תנהל את ביצוע העבודות ההנדסיות כדוגמת שיקוע שדרות שז"ר,בניית כבישים חדשים ,פיתוח כלל המרחב הציבורי וכ"ו.  

בין הפרויקטים הגדולים אותם מנהלת חברת מוריה נמנים:בניית היכל הפיס הארנה ירושלים,פרויקט הארכת כביש בגין דרום, בנית תשתית הארכות ושלוחות נוספות של הרכבת הקלה בירושלים,בניית מערך כבישים בכל חלקי ירושלים עםדגש בצפון העיר וכן ביצוע פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית ואנרגיה סולארית.

דורון נויוירט, מנכ"ל חברת מוריה:"אנו שמחים לנהל את ביצועו של אחד הפרויקטים הגדולים,החשובים והמורכבים ביותר בתולדות העיר ירושלים.ללא ספק מדובר בפרויקט הדגל של החברה ואנו רואים בו אתגר גדול כחלק מרכזי וחשוב בפיתוחה המואץ של העיר ירושלים".

 באדיבות עיריית ירושלים

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה