נפתח סניף "יחידת סגולה" בשערי צדק



בטקס חגיגי, בהשתתפות השר לענייני גמלאים מר אורי אורבך ומנכ"ל משרדו ומנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק פרופ' יונתן הלוי נחנך היום (יום ב') בשערי צדק סניף "יחידת סגולה" שמטרתו סיוע לקשישים המשתחררים מבית החולים לקהילה

יוזמה חדשה של המשרד לאזרחים ותיקים המאושפזים מאפשרת ברור ומיצוי זכויותיהם ויוצרת רצף טפולי מול המערכות והגופים השונים אודות שינוי תיפקודי של המטופל וקבלת עזרה במידת הצורך לאחר השחרור מאשפוז.

במרכז הרפואי שערי צדק פועלים כ – 700 מתנדבים במגוון תחומים וחלקם ישתלבו במרכז "יחידת סגולה". בית החולים היה הראשון להקים בירושלים מחלקה גריאטרית  ותמיד הקפיד לסייע    קשישים החוזרים לקהילה ועומדים לחוות שינויים משמעותיים בסדרי חייהם. 

"3 מיליארד ₪ כל שנה, המגיעים בזכות לקשישים, לא מנוצלים. הסיבה היא חוסר מודעות לזכויות ואי הנגשת המידע לנזקקים", אמר השר אורבך. "לא מדובר בהטבה שניתנת לקשיש, אלא בכסף שחסך במרוצת השנים ושמגיע לו בדין. זו עשיית צדק, ואך טבעי שהמרכז הרפואי שערי צדק היה בין בתי החולים הראשונים שהצטרף ליוזמה".

"שמו של בית החולים לא מתייחס רק לצדק, מונח קר ומנוכר, אלא גם ובעיקר לצדקה" אמר פרופ' הלוי. "אנו פותחים את שערינו וליבנו לכל הנזקקים, בראש וראשונה לחלשים מכל – פגים וקשישים. גם המרכז הזה לא נפתח משיקולי יוקרה או משיקולים כלכליים, אלא מתוך הבנת צרכי האוכלוסייה המבוגרת והרצון לסייע למשתחררים לאחר אשפוז, שצרכיהם מרובים ומגוונים".

 

תמונה: באדיבות דוברות שערי צדק 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה