מתכוננים לשנת שמיטה בבית הנשיא



נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, אירח בגינת הנשיא את הרבנים הראשיים שבאו להתרשם מן ההכנה שנעשתה בגינת הנשיא לקראת שנת השמיטה

הרבנים מסרו לנשיא את איחוליהם לשנה טובה והראשון לציון הרב יוסף שליט״א העניק לנשיא עותק מספרו ״ילקוט יוסף״ על הלכות שמיטה בהקדשה אישית.

הרבנים שוחחו על החשיבות ההלכתית והצהרתית שיש בהכרזת הנשיא על כך שבית הנשיא יקפיד על הלכות שמיטה בגינת בית הנשיא והביעו את התפעלותם מהפתיחות והנכונות של נשיא המדינה להקפיד על הלכות השמיטה בגינת בית הנשיא.

נשיא המדינה ריבלין אמר ש"במדינה יהודית ודמוקרטית על בית הנשיא כביתו הייצוגי של העם בישראל להוות דוגמא אישית בכל הקשור לשמירת מסורת אבות וערכי העם היהודי״.

הנשיא הוסיף ואמר ש״ערכי השמיטה הם ערכים יהודים ואוניברסליים ששיאם ביחס המכבד לאדמה ולאדם״.

מדברי הראשון לציון, הרב יצחק יוסף: "שנת השמיטה באה להדגיש את המיוחדות של ארץ ישראל, שהיא אדמה השייכת לעם היהודי- לכל העם היהודי כולו, לא רק לבעל בית אחד או לבעל בית אחר והנה בא נשיא מדינת ישראל ורוצה להדגיש את העובדה הזאת ולכן דואג לוודא שהגינה, העצים, הצמחים - כל הדברים כאן בבית הנשיא שהוא בית של כל עם ישראל, יהיה אכן על פי הלכות השמיטה. מי ייתן שזו תהיה שנה של אחדות ישראל של שילוב כל בני ישראל כולם כאחד בשנת שלום ושלווה על אדמת ארץ ישראל, אדמת הקודש."  

מדברי הרב הראשי לישראל הרב דוד ברוך לאו: "עצם הדבר שהנשיא מכריז שהוא רוצה בבית הנשיא שישמרו את כל דיני השמיטה, יש בדבר הזה קידוש ה' גדול ואני מברך מאוד את הנשיא על הדבר הזה. השנה הזו הייתה שנה קשה עם המלחמה האחרונה ואני תפילה שהשנה הבאה תהיה שנת גאולה וישועה ושכולנו נזכה לשנים רבות נעימות וטובות."

קרדיט צילום: מארק ניימן / לע"מ


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה