משרד הכלכלה מזהיר: "היכל הארנה מסוכן לציבור"



ראש מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד הכלכלה מזהירה את הציבור: היכל הספורט ארנה בירושלים, לא קיבל אישורי בטיחות וקיום אירועים בו – הינו סכנה לציבור

מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד הכלכלה פנה היום (יום ג') ללשכת ראש עיריית ירושלים ניר ברקת והודיע כי הוא רואה בחומרה מתן אישור לקיום אירועים במקום, למרות שלא קיבל את אישורי מינהל הבטיחות וזאת מאחר ובמקום עדין מבוצעות עבודות בניה, לרבות עבודות על גג המבנה, המסכנות את הנמצאים בסביבת היכל הספורט וכן משום שטרם נתקבלו אישורי בטיחות של מהנדס קונסטרוקציה ומהנדס חשמל.

אישורים אלו נדרשים הן מכוח חוק רישוי עסקים והן מכוח חוק איסור אלימות בספורט.

 
ראש מינהל הבטיחות, ורדה אדוארס: "אנו רואים בחומרה את התנהגותה של עיריית ירושלים, לא רק שהפרה את הוראות החוק בנותנה אישור לקיים אירועים במקום, אלא אף היא עצמה מקיימת אירועים במקום שאין לו אישורים כנדרש בחוק ומסכנת בכך את שלום הציבור".
 
אדוארדס ציינה כי למינהל ידוע כי גם היום ובימים הקרובים צפויים להתקיים במקום אירועים וקראה לציבור להימנע מלהשתתף באירועים אלו.
מהעירייה נמסר כי ״עיריית ירושלים דוחה בתוקף את ההודעה חסרת האחריות של ראש מינהל הבטיחות במשרד הכלכלה, באשר להיכל הפיס ארנה בירושלים ורואה בחומרה רבה את התנהלות זו העירייה מבהירה באופן חד משמעי כי הארנה בטוחה לקיום אירועי תרבות וספורט וכי קיימים אישורי הבטיחות הנדרשים בהם: תעודת גמר, טופס 4, אישור מהנדס קונסטרוקציה, אישור יועץ בטיחות אש, אישור כבאות, אישורי מהנדסי חשמל, אישור משרד התשתיות ורישיון עסק. גם טענת משרד הכלכלה באשר לעבודות המתקיימות על גג המבנה אינן נכונות. לא מתקיימות בזמן אירועים עבודות על הגג. עיריית ירושלים נוהגת באחריות רבה ומקפידה ומחמירה בכל נושאי הבטיחות ולא תסכן את המשתתפים באירועים בארנה. כל האירועים מלווים ע"י יועצי בטיחות שבודקים את ההיכל לפני ובמהלך כל אירוע. לצערנו, אתמול במהלך סיור להצגת המקום עם נציגי משרד הכלכלה נטשו הנציגים את הסיור באמצע בשל עניין פרטי-אישי בביתו של ראש הצוות, ולא טרחו לשוב להיכל. לאור נטישתם פעלה העירייה באופן חלופי כפי שמאפשר לה החוק, ולאחר שהושלמו כלל הבדיקות ניתנו כלל האישורים הדרושים לקיום אירועי הספורט. העירייה מצרה על ההיסטריה והפחד שביקשה ראש המינהל ליצור בציבור, ובמקום לבצע עבודה מקצועית מול צוותי ההקמה, כפי שעשו כל שאר הגורמים המאשרים, בחרה לזרוע בהלה בתקשורת״.
צלם: ששון תירם

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה