תחבורה ציבורית יקרה גם בירושלים



מתנדבי עמותת אור ירוק יצאו לרחובות ובדקו 52 תחנות ברחבי ירושלים, מבדיקתם עלה כי 50% מהנשאלים חשבו שהמחיר עבור תחבורה ציבורית בעיר יקר מדי ואינו עולה בקנה אחד עם היכולת הכלכלית של האדם הממוצע בארץ

המתנדבים שטיילו בבירה וברחבי ישראל בדקו את יעילות התחבורה הציבורית ומה הציבור הישראלי חושב עליה. המתנדבים בדקו בין היתר את תשתית תחנת האוטובוס – הצללה והימצאותם של מקומות ישיבה, מידע ונגישות – דפי מידע ומרחק התחנה מהבית ומהי דעת הקהל לגביי מחיר התחבורה הציבורית ושביעות הרצון ממנה.

בירושלים, בדקו המתנדבים של העמותה 52 תחנות ברחבי הישוב. עולה מהבדיקה כי בתחנות: אביזוהר 8, תירוש גילה, דגן ירושלים, ציון גרמי 14, אליעזר הופיין רמות, אהרון אשכולי, בצלאל, בן יהודה, רמבן 38, אוסישקין, קצנאלבוגן 70, בית הדפוס, הרב רוזנטל הר נוף, משה קול, הדישון 6, הדישון, דב סדן 16, דרך אגודת הבפורט, קפלן, אורוגוואי 6, שד' גולדה מאיר, שחל 10, תחילת רחוב האייל, א"ס הפועל, מרכז מסחרי גילה, צומת פת גולומב, גולומב-סן מרטין, צומת פת גולומב, בית הנוער העברי, גולדה מאיר הר חוצבים, גולדה מאיר הרטום, גולדה מאיר קניון רמות, שחל 2, 24, 27, 34, קינג ג'ורג', יוסי בן יועזר, יד חרוצים 11 ואוסישקין פינת בצלאל לא קיים לוח זמנים תלוי של כלל הקווים העוברים בתחנות.


עוד עולה מהבדיקה כי בתחנות: שחל 2, מרכז מסחרי גילה, שד' גולדה מאיר, אורוגוואי 6, קפלן, דרך אגודת הבפורט, הדישון, אליעזר הופיין רמות, אביזוהר 8 ודגן ירושלים לא נמצא שלט צהוב מעל התחנה עם כל הקווים והיעדים שלהם.

בנוסף, נמצא כי בתחנות: קריית משה 8, ציון גרמי 14, רחמילביץ פסגת זאת, בן יהודה, רמבן 38, קצנלבוגן 70, בית הדפוס, הרב רוזנטל הר נוף, משה קול, שחל 10, תחילת רחוב האייל, אס הפועל, מרכז מסחרי גילה, צומת פת-גולומב, גולומב-סן מרטין, בית הנוער העברי, בר כוכבא, שחל 2, 24, 27, 34, קינג ג'ורג', יוסי בן יועזר, יד חרוצים 11 ואוסישקין פינת בצלאל לא קיימות מדבקות צהובות גדולות עם מספרי הקווים, שלטים על כתב ברייל ומקום לכיסא גלגלים בתוך התחנה או שהדברים אינם תקינים. כמו כן, בתחנת דב סדן 16 לא קיימים בתחנה ארבעה מקומות ישיבה או שאינם תקינים.

כדי לבדוק את נושא לוחות הזמנים, הנוחות, הדייקנות ומרחק התחנה מהבית, נערך סקר בקרב הציבור שגם הוא אינו נותן חסד לתחבורה הציבורית הישראלית. על השאלה "כמה זמן לוקח להגיע מהבית אל התחנה?", 33% דיווחו כי לוקח להם מעל 10 דקות להגיע מביתם אל התחנה. על השאלה "האם האוטובוס מגיע על פי לוח הזמנים המצוינים בלוח?", 10% ציינו כי אינו מגיע בזמן.

נושא נוסף לגביו נשאלו המשתתפים בסקר הוא מחיר התחבורה הציבורית בישראל והאם הוא מותאם ליכולת הכלכלית של הציבור הרחב. 50% מהנשאלים בישוב חשבו כי אכן המחיר יקר מדי ואינו עולה בקנה אחד עם היכולת הכלכלית של האדם הממוצע בארץ.

נבדקי הסקר נתבקשו כמו כן, לתת ציון בין 1-5 על שביעות רצונם הכללית מהתחבורה הציבורית. ממוצע הציונים בקרב הנשאלים בישוב הוא 3.

שמואל אבואב, מנכ"ל "אור ירוק": "שיפור התחבורה הציבורית בישראל הינו צו השעה. קיצור המרחק והזמן בין המטרופולין וערי הלווין, וידוא דיוקם של לוחות הזמנים, הוזלת מחירי התחבורה הציבורית והעלאת שביעות רצון האזרחים ממנה צריכים להיות חלק משינוי הסדר החברתי במדינה. שיפור התחבורה הציבורית והגדלת מספר המשתמשים בה תביא להפחתת צפיפות הנסיעה בכבישים, לנסיעה בטוחה יותר ולהפחתת מספר תאונות הדרכים".

 

תמונות: באדיבות אור ירוק 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה