פיגוע דריסה בהר הזיתים: נעצר חשוד



כלי רכב פגע בארבעה שוטרים בציר הכהנים בא - טור. הפצועים פונו לבית החולים שערי צדק, אבנים נזרקו על צוותי איחוד הצלה ורכבו של ראש העיר, ניר ברקת שהיו במקום, הבוקר נתפס החשוד בפיגוע

רכב מסוג סקודה הגיע בנסיעה מכיוון בית העלמין הר הזיתים לכיוון בית החולים מוקסד, בצומת סלמן אל פארסי עלה על המדרכה ופגע בארבעה שוטרים. שוטרת פונתה במצב בינוני ושלושה נוספים במצב קל לבית החולים. לאחר סריקות אותר הרכב הפוגע. הבוקר (יום א') נעצר החשוד בפיגוע. 

בשעה 22:39 נמסר למד"א מרחב ירושלים על גבר ואשה הולכי רגל שנפגעו מרכב בציר הכוהנים סמוך לבית אורות במזרח ירושלים. חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לביה"ח שערי צדק 3 פצועים, בהם : צעירה כבת 20 במצב בינוני עם חבלות באגן ובגפיים ו- 2 פצועים באורח קל . 

משערי צדק נמסר כי לבית החולים הגיעו 3 פצועים באורח קל ואחת באורח בינוני עם פגיעות באגן ובחזה.  טופלת ביחידת הטראומה. לא מונשמת ולא מורדמת.

צוותי איחוד והצלה שהגיעו לזירה הותקפו על ידי אזרחים שזרקו לעברם אבנים. 

דביר עדני מתנדב איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בנפגעים שהיו בהכרה וסבלו מחבלות ופציעות עקב פגיעת רכב שהמשיך בנסיעה ועזב את הזירה, במהלך הטיפול בנפגעים החלו במקום הפרות סדר מצד המקומיים ונזרקו לעברנו אבנים ובלוקים, לאחר פינוי הנפגעים יצאנו מהזירה בליווי משטרתי. 

נחום ברנשטיין סגן ראש סניף ירושלים של איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בהפרות סדר מצד המקומיים בעקבות האירוע, מתנדב איחוד הצלה נפצע קל כתוצאה מבלוק שנזרק לעבר רכבו, כמו כן נגרם נזק למספר כלי רכב של מתנדבי איחוד הצלה שהגיעו לזירה להעניק טיפול רפואי ראשוני לשוטרים, המתנדבים הגישו תלונה במשטרת ירושלים". 

גם ראש העיר, ניר ברקת הגיע לזירה, אבן פגעה ברכבו, אך ללא נפגעים: "אני רוצה לחזק את שוטרי משטרת ישראל וכוחות הביטחון בפעילותם להגנה על העיר ירושלים בכלל ועל השכונות הערביות בפרט במטרה לשמור על השקט. שוחחתי לאחר האירוע עם מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב צ'יקו אדרי ואני בטוח שהמשטרה תניח במהרה את ידה על המפגע והוא ייענש בחומרה. בשם כולם אני מאחל החלמה מהירה לפצועים

מוקדם יותר הערב, בכביש 443 סמוך לתחנת הדלק דור לכיוון ירושלים אוטובוס עלה באש לאחר שככל הנראה נזרק לעברו בקבוק תבערה שהצית את האוטובוס.

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה