חוף פלמחים - חוף הים של ירושלים



חוף פלמחים באמצע הדרך בין אשדוד לראשון לציון הוא ללא ספק היפה ביותר בארץ. שילוב של חול, דיונות ,כורכר, נמל עתיק, חבצלות ושלדגים וזה רק במרחק 40 דקות נסיעה מירושלים

חוף פלמחים הוא גן לאומי שיש בו רכס כורכר יחודי שהוא בית גידול בעל ייחוד עולמי ,יש בו חוף ים מהאחרונים במדינה שנשאר במצב טבעי ובין השאר הוא משמש בית גידול לצבי ים שנמצאים בסכנת הכחדה .בגן הלאומי נמצאים גם שרידיה של עיר הנמל העתיקה יבנה – ים. שרידים מהתקופה הכנענית מוקפים סוללה ענקית שנבנתה בתקופת הברונזה.

הגעה : מירושלים בכביש 1 עד למחלף ענבה שם לפנות שמאלה לכביש 431  לנסוע  כמעט עד סופו ולהקפיד לא לפספס את השילוט לכיוון פלמחים.בהמשך בכביש המפותל  נחצה את נחל שורק נחלוף על פני הכניסה לקיבוץ ואז יש שלוש אפשרויות: מיד אחרי הפניה לקיבוץ  יש ירידה לחוף יפהפה ( בלי מציל) אפשר לרדת ברגל וגם ברכב חוף לא מוכרז בלי תשלום ( זה החוף שמחאת הציבור מנעה לבנות עליו  כפר נופש) . מיד אחריו  נמצא החוף המוכרז ( הכניסה בתשלום)עם חניה שרותי חוף ומציל. ואם נעקוף את החוף המוכרז נגיע לחוף הדרומי שבינו לבין החוף המוכרז חוצצים שרידיה של עיר  הנמל העתיקה יבנה – ים. נדגיש שוב ששני החופים הלא מוכרזים אסורים לרחצה וכל מי שנכנס לים מסכן את חייו.

קיבוץ פלמחים

ההמלצה שלי היא  לטייל לאורך החוף הפראי ,לראות את גבעות הכורכר היפות , את חבצלות החוף הפורחות בימים אלה, שלדגים, עופות ים וחול רך. כדאי לצעוד לאורך החוף ככל שניתן שמדרום רואים את אשדוד ומצפון רואים את ראשון לציון.

חבצלת החוף


שלדגון

אין מעבר מהחוף הדרומי לשני החופים שמצפון. רק מהחוף הדרומי אפשר להיכנס לנמל העתיק. 

גבעות הכורכר

ואם אתם כבר באזור כדאי מאוד להיכנס לבריכות החימצון של השפד"ן .יש שם אגמים ובריכות של מים ממוחזרים נוף יפה והרבה בעלי החיים. הכניסה מאזור יס פלנט והסופרלנד.

 
כך נראה החוף


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה