פרס איתי רמון לשני אחים סיעודיים בהדסה עין כרם



2 אחים סיעודיים מהמרכז הרפואי האוניברסיטאי הדסה עין כרם זכו בפרס ע"ש איתי רמון ז"ל עבור הטיפול והיחס המצטיין כלפי חולים, המלווים את עבודתם

טקס הענקת הפרס ע"ש איתי רמון ז"ל, אשר טופל בהדסה בהיותו ילד ונפטר בשנת 1968, הינו מסורת ארוכת שנים בהדסה, החל משנת 1992, עת בחרה משפחתו להעניק מדי שנה פרס מכובד לעובדים המצטיינים בטיפול וביחס מיוחד לילדים חולי סרטן או מחלות המטולוגיות ממאירות.

וועדת הפרס, בראשותו של  פרופ' מיכאל וינטראוב, מנהל המחלקה ההמטואונקולוגית לילדים, בחרה השנה בשני זוכים אשר עבודתם היומיומית זכתה לחוות דעת נלהבות ולתמיכה גורפת באשר ליחסם הייחודי למטופלים ולבני משפחותיהם, זאת כמובן מעבר לטיפול המקצועי וליחס החם המלווה את עבודתם של עובדי הסיעוד.

בטקס הענקת הפרס שהתקיים ביום שני נכחו הגב' מירה רמון, אמו של איתי ז"ל, בני משפחתה וחבריה ועובדים מן המחלקות המלווים את הטקס לאורך 23 השנים בהן הוא מתקיים, ומכירים את המשפחה באופן אישי.

מנהל בית החולים פרופ' יהורם וייס פתח את הטקס המרגש ואמר כי בזכותה של מירה רמון אשר משתתפת בקבלת ההחלטה בדבר הזוכים בכל שנה, באות לידי ביטוי התנהגויות אנושיות שהן יוצאות דופן אפילו במקצוע שכל כולו ממילא נתינה ללא גבול. "הודות לך, מירה, אנו מדגישים את התנהולתם של הזוכים, מעבר לכל עשייה רפואית או טיפול מקצועי, זוהי קודם כל התנהגות אנושית וראייה קודם כל של המטופל ומשפחתו".

הגב' מירה רמון סיפרה על בנה איתי, והדגישה כי השנה היה קשה לבחור שני זוכים מתוך רשימה ארוכה של מומלצים. "לקרוא על כל אחד מן המועמדים לפרס חשף בפניי, כמו בכל שנה, את פניה היפות של הדסה. על הנתינה וההכלה, על להיות שם עבור החולים, להתייחס באופן כה אנושי ומלא חמלה, היה לי קשה להחליט מי מבין כל האנשים הראויים הוא הזוכה".

שני הזוכים בפרס הם:

רונית וינטראוב שטייר, אחות ותיקה במחלקת המטואונקולגיה ילדים, המנהלת את הטיפול הסיעודי בילדים אונקולוגיים הנוטים למות באם המשפחות בוחרות לעשות את הניסיון האמיץ והמורכב של החזרת הילד לביתו בחודשים האחרונים לחיו. "רונית הקימה את שירותי טיפולי הבית בחולים הנוטים למות במחלקה . היא מלווה את החולים ביידע מקצועי עמוק ויסודי של ההתמודדות הצפויה והשירותים שאפשר לספק לחולה ולמשפחתו בבית. בידע ובנסיון העצום שצברה היא מעניקה ביטחון שאין לו מחיר למשפחה ולצוות בהתמודדות הקשה הזו. אבל יותר מהכל – מרגע שמשפחה זוכה לליווי של רונית היא אינה לבד יותר . רונית זמינה ליעץ ולתמוך רפואית ונפשית בכל שעה, עם נכונות נדירה להגיע ולהיות עם המשפחה ככל שיידרש", נכתב בהמלצות על רונית.

יבגני פרנק קמנצקי , סגן אח ראשי במחלקת השתלת מח עצם. "יבגני הוא נאמן תחום נושא החייאה במחלקה להשתלת מח עצם, תפקיד אותו עושה באחריות, במקצועיות ובהערכה רבה. כמו כן, היה

 

 

 

 

שותף פעיל בפרויקטים חשובים, וניכרות בו תכונות מיוחדות של אכפתיות, יוזמה והתנדבות. במיוחד יש לציין את הגישה המיוחדת שלו לטיפול בילדים, תחום הוא מצטיין וזוכה לתשבחות מרשימות.

בנוסף, ברצוני לציין כי ליבגני אישיות נעימת הליכות, יושר מקצועי ואישי בדרגה הגבוהה ביותר. הוא איש  צוות מעולה האהוד על חבריו במחלקה בבית החולים. עדות מרשימה לכך הוא שבסקר פוטנציאל מנהיגות שבוצע בין חברי הצוות הוא זכה במקום הראשון עם מעל 40% מצביעים. יבגני מוערך ואהוב גם מצד המטופלים שלו ובמיוחד זוכה להערכה ושבחים לאורך שנים ארוכות ממשפחות המטופלים", נכתב בהמלצות על יבגני. "יבגני יודע איך לגעת בילדים, להגיע לליבם ואפילו ברגעים הקשים  - הוא זה שזוכה לקבל מהילדים, הסובלים ממחלות קשות, והעוברים טיפולים דרמטיים, את אמונם – ואת חיוכם".

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה