משבר הצהרונים בירושלים לקראת פיתרון



בעקבות לחץ מצד ארגון ההורים על העירייה, הודיעה העירייה כי משרד החינוך אישר את תכנית ציל"ה. ארגון ההורים העירוני: "הלחץ השפיע הצלחנו למנוע את ביטול הצהרונים"

אתמול (שלישי) בערב הודיעה עיריית ירושלים כי משרד החינוך אישר את הפעלת תכנית ציל"ה והעירייה פותחת את הרישום לצהרונים לשנת הלימודים הקרובה. ההודעה באה בעקבות לחץ מארגון ההורים העירוני מאז אמש על העירייה ועל משרדי החינוך והאוצר למנוע את ביטול מסגרות הצהרונים המסובסדות.

בארגון ההורים, מוסרים כי "המאבק שניהלנו הצליח, פחות מעשרים וארבע שעות מאז ההודעה של משרדי החינוך והאוצר כי הם מקפיאים את הצהרונים (ולמעשה מבטלים אותם לשנה הקרובה) הצלחנו, בזכותכם ההורים, ובזכות תקשורת איכפתית שנרתמה ולחצה, להחזיר את הצהרונים וללחוץ על העירייה לפתוח את הרישום. אבל בזאת לא תם מאבקנו. הרישום לצהרונים אמנם נפתח אבל עדיין לא נסגר הסכום אותו ישלמו ההורים. אנו דורשים מעיריית ירושלים ומשרד החינוך לעמוד בגובה תשלומי ההורים עליהם הסכמנו רק בתחילת השבוע:

360 ₪ לחודש להורים עובדים ששכרם עד 2,280 ₪ לנפש.

440 ₪ לחודש להורים עובדים ששכרם מעל 2,280 ₪ לנפש.

550 ₪ לחודש להורים שאינם עובדים

בנוסף אנחנו דורשים מעיריית ירושלים לפתוח את כל הצהרונים באחד בספטמבר, ללא יוצא מהכלל וללא מספרי מינימום במסגרות. לכן אנחנו קוראים לכם ההורים להירשם באופן מיידי לצהרונים ומבטיחים להמשיך להאבק על גובה התשלום.

ולצד המאבק, ארגון ההורים מברך את העיריה ומשרד החינוך, על תכנית הצהרונים הייחודית לירושלים, על השותפות עם הצוותים החינוכיים, העיריה ומשרד החינוך. ההחלטה תקל על עשרות אלפי הורים עובדים בעיר ירושלים. ארגון ההורים ימשיך לפעול בשנה הקרובה עם שר החינוך, משרד החינוך והעיריה על מנת ליצור תכנית משופרת ובעלויות מופחתות."



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה