ירושלים מתחדשת בתחנות אוטובוס ושלטי מידע אלקטרונים



תחנות אוטובוס חדשות ושלטי מידע אלקטורנים יוצבו סמוך לתחנה המרכזית בירושלים

היום (ראשון) יוחל בפירוקן של תחנות ההמתנה הישנות המוצבות ברחוב יפו, מול התחנה המרכזית בירושלים, ובמקומם יותקנו תחנות חדישות, דומות לאלו של הרכבת הקלה ולצידן שלטי מידע אלקטרונים, שיבשרו את מועד בואם של קווי האוטובוס באותה תחנה. הפרויקט הינו ביוזמת עיריית ירושלים, צוות תכנית אב לתחבורה ומשרד התחבורה ויבוצע על-ידי חברת מוריה העירונית.

עפ"י התוכנית, ביום ראשון בערב יפורקו כל התחנות הישנות, תתבצע יציקה של רצפה חדשה, יימתחו כבלי תקשורת וחשמל לתאורה וכעבור מספר ימים יוצבו התחנות החדשות.

בתום פרויקט התחנה המרכזית, יגיע תור הצבתן של עוד כ- 44 תחנות חדשות ובהמשך גם כ-240 שלטי מידע אלקטרוני ברחבי העיר. עלות הפרויקט כ- 70 מיליון ₪ במימון משרד התחבורה ועיריית ירושלים. עפ"י הנחיות העיריה, התחנות החדשות דומות במראיהן לתחנות הרכבת הקלה ולתחנות המת"צ ויכללו גם הן שלטים אלקטרוניים המספקים מידע בזמן אמת על מועדי הגעתם של הקווים הבאים לתחנה.

יצוין כי שלטי המידע האלקטרוני בתחנות ברחבי העיר יהיו סולאריים ופרט לחיסכון באנרגיה, התקנתן תהיה פשוטה ולא תכלול עבודות תשתית מסובכות שתפרענה לסביבה. כיתר התחנות בעיר, גם התחנות בהן יותקן השילוט החכם יותאמו לתקני ההנגשה לאנשים עם מוגבלויות.

ראש-העיר ירושלים, ניר ברקת מציין כי "ירושלים צועדת לקראת הפיכתה בשנים הקרובות לעיר עם התחבורה הציבורית המתקדמת והיעילה ביותר בארץ."  

"לבקשת עיריית ירושלים הקדמנו את שדרוג התחנות  מול התחנה המרכזית, כדי לשפר את ההמתנה לאלפי הנוסעים במקום וכדי לשפר את חזות העיר באזור זה" אמר נדב מרוז, מנכ"ל תוכנית אב לתחבורה. לדבריו "שדרוג התחנות ומערכות המידע הינו נדבך נוסף במערך התנועה החדש בעיר",  

עיצוב התחנות ושלטי המידע האלקטרוני בוצעו ע"י חברת "PublicZone Transportation" ואת הביצוע מנהל מני לוי, מחברת דוד אקרשטיין בע"מ, עבור חברת מוריה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה