כתב אישום: 4 תושבי מזרח העיר מואשמים בניסיונות פיגוע נגד יהודים



על פי כתב האישום הנאשמים ניסו לבצע פיגוע דקירה של יהודי בשכונת רמת שלמה שבעיר, כזכור בחודש מאי האחרון תושבי רמת שלמה התעוררו באחד הלילות כשירו לעבר גן שעשועים בשכונה כדורים ופגעו במתקנים במקום

פרקליטות מחוז ירושלים, הגישה הבוקר (יום ד') לביהמ"ש המחוזי בעיר כתב אישום נגד בשאר עביידי (23), מוחמד חמד (20), באסם שלאלדה (20) ומוחמד אבו חדיר (22), תושבי מזרח ירושלים, בגין עבירות ביטחוניות. עביידי, חמד ושלאדלה ניסו לבצע פיגועים נגד יהודים במספר הזדמנויות.

על פי כתב האישום, עביידי וחמד חברים בארגון "החזית העממית". במסגרת חברותם בארגון קיימו השניים ביחד עם אחרים פעולות הזדהות עם הארגון- ריססו כתובות תמיכה בארגון ותלו תמונות, דגלי ושלטי תמיכה בארגון.

במהלך שנת 2014, במועד שאינו ידוע במדויק, נסע עביידי עם אחרים למעבר קלנדיה ויידה אבנים לעבר כוחות הביטחון שהיו במקום. בהמשך, בחודש מאי או יוני, יידה עביידי יחד עם אחר אבנים לעבר כוחות הביטחון במחנה עופר, במסגרת התפרעויות שהיו במקום על רקע שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים. כן הכין עביידי יחד עם אחרים בקבוקי תבערה אותם התכוון ליידות לעבר כוחות הביטחון במקום. אולם בשל העובדה שכוחות הביטחון ריססו את המתפרעים בגז מדמיע, לא עשה כן.

בנוסף, השתתף עביידי בהתפרעויות במהלך חודש יוני 2014 על רקע רציחתו של הנער מוחמד אבו חדיר ובמסגרת זו יידה אבנים לעבר כוחות משטרה.

במהלך שנת 2014 פנה עביידי לחמד ולשלאלדה וסיפר להם כי ברצונו לבצע פיגוע נקם נגד יהודים על רקע המצב הביטחוני ועל רקע מותו של בן דודו של עביידי.

במרץ 2014, במועד שאינו ידוע במדויק, קשרו עביידי, חמד ושלאדלה קשר לבצע פיגוע דקירה של יהודי ברמת שלמה בירושלים. בסמוך לכך, בשעה 23:00 בערך נפגשו השלושה בביתו של חמד והצטיידו כל אחד בסכין ובכיסוי פנים. השלושה יצאו מהבית וישבו ברכב של אביו של חמד. לאחר כחצי שעה, בשל הגשמים העזים שירדו באותו היום, חזרו השלושה לביתם ולא ביצעו את תוכניתם.

במהלך המחצית הראשונה של 2014, החליטו עביידי וחמד לרכוש נשק. במרץ 2014 פנה חמד לגיסו וסיפר לו כי ברצונו לרכוש נשק. לצורך כך, הפנה אותו הגיס לאדם שממנו יוכל לרכוש את הנשק. סמוך לכך, יצר חמד קשר עם מוכר הנשק והשניים קבעו כי יפגשו במחנה הפליטים שועפט על מנת לבצע את העסקה. בהמשך, פנה חמד לעביידי ועדכן אותו כי באפשרותם לרכוש תת מקלע. עביידי הביע את הסכמתו והשניים סיכמו כי יתחלקו במחיר. במהלך מאי 2014 נסעו עביידי וחמד לשועפט וביצעו את העסקה תמורת 8450 ₪. באותו היום יצאו עביידי, חמד ושלאלדה לשטח פתוח באזור שועפט ועביידי וחמד ירו כל אחד 5 כדורים באוויר. בהמשך, כשבועיים לפני פיגוע הירי הלכו השניים לשטח בשועפט וירו 3 כדורים באוויר כל אחד לעבר רמת שלמה. 

לאחר רכישת הנשק שוחחו השלושה ביניהם לגבי מתווים אפשריים לביצוע פיגוע כתגובה למצב הביטחוני וכנקמה על מות בן דודו של עביידי. השלושה העלו מספר אפשרויות לביצוע הירי, בין היתר ביצוע ירי לעבר הרכבת הקלה בשועפט, אולם שללו אפשרות זו כיוון שקיימות במקום אבטחה ומצלמות, וכן כי להבנתם הרכבת ממוגנת ירי. לבסוף החליטו השלושה ללכת לשכונת רמת שלמה על מנת למצוא "מטרה טובה" לירות עליה, כשבכוונתם לירות לעבר יהודים.    

ב- 31.5.14 הוציאו עביידי וחמד את הנשק ממקום מסתורו. חמד הביא 3 חולצות לכל אחד מהשלושה כדי שישמשו ככיסוי פנים. בחצות הלילה בערך, יצאו השלושה ברגל לאזור ההררי הצופה לרמת שלמה. כשהתקרבו לאזור גן השעשועים ברמת שלמה, החליטו לא לירות לכיוון הבתים. השלושה כיבו את מכשירי הטלפון הסלולרי שלהם. השלושה כיסו את פניהם באמצעות החולצות וחמד טען בנשק עשרות כדורים. השלושה התקדמו בהליכה שפופה וכשהגיעו בסמוך לגדר גן השעשועים בשכונה, הבחינו בתושבים יהודים בעלי חזות חרדית היושבים במרחק של כמאה מטרים מהם. עביידי שהבחין ביהודי, כיוון לעברו את הנשק וירה 17 כדורים לערך בנשק האוטומטי על מנת להרגו. חלק מהקליעים פגעו במתקני גן השעשועים במקום, סמוך למקום בו ישבו התושבים. קבוצת התושבים ששהו בגן החלו לצעוק ולברוח מהמקום. כשעביידי סיים לירות, השלושה נמלטו מהמקום.

בהמשך, לאחר שחמד הבין כי כוחות הביטחון חושדים בו במעורבות באירוע הירי, הוא העביר את הנשק לעביידי ושלאדלה כדי שיחביאו אותו. תחילה החביאו השלושה את הנשק בחניית ביתו של שלאדלה, אולם סמוך למועד מעצרו של עביידי, הוא פנה לאבו חדיר וביקש ממנו להחביא את הרובה. עביידי ואבו חדיר נפגשו בביתו של אבו חדיר ואבו חדיר החביא את הנשק. בהמשך, לאחר מעצרם של עביידי וחמד, שיתף אבו חדיר את אביו במעשיו ואביו הזעיק את המשטרה והסגיר לידיה את הנשק.           

בנוסף, עביידי וחמד מואשמים כי במהלך 2013, כשחמד היה עצור, הוא התקשר לעביידי וביקש את סיועו בהברחת מכשיר טלפון סלולרי לכלא. חמד הנחה את עביידי לקבל מכשיר סלולרי מאדם נוסף ולהעביר לו אותו במהלך אחד הדיונים שהתקיימו בעניינו של חמד בבית המשפט. עביידי יצר קשר עם האדם הנוסף, לקח ממנו את מכשיר הטלפון וניסה להעביר אותו לידיו של חמד במהלך דיון שהתקיים בעניינו בביהמ"ש המחוזי בירושלים. אולם בשל נוכחות אנשי שב"ס באולם, לא הצליח לבצע את תוכניתו.

הנאשמים מואשמים בעבירות הבאות: עביידי מואשם בניסיון רצח, ייצור נשק, תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות ותקיפת עובד ציבור. עביידי וחמד מואשמים בחברות בארגון טרור וברכישת נשק. עביידי, חמד ושלאדלה מואשמים בקשר לפשע (חבלה בכוונה מחמירה), חבלה בכוונה מחמירה, החזקת סכין שלא כדין, נשיאת נשק ושיבוש מהלכי משפט. בנוסף, אבו חדיר מואשם בנשיאת נשק ושיבוש מהלכי משפט.

כמו כן, עביידי וחמד מואשמים בניסיון החדרת טלפון סלולרי לכלא בגין אירוע שבו ניסה עביידי להעביר לחמד מכשיר סלולארי בדיון בעניינו בביהמ"ש.

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה