בת 24 שבועות – ונושמת באופן עצמוני



בימים אלה נפרד צוות הפגייה בשערי צדק מפגה שעשתה היסטוריה: למרות שנולדה בשבוע 24 להיריון (תחילת החודש השישי), ובמשקל 610 גרם בלבד, היא לא נזקקה מעולם להנשמה חודרנית

פגים הנולדים בשבוע 24 נמצאים על גבול הסיכוי לחיות, מונשמים במכונות הנשמה וסובלים תחלואה רבה. לרובם סיכוי גבוה מאוד לדימומים במוח.מיד עם לידתה התחילה חנה (שם בדוי) לבכות ולא נזקקה להנשמה חודרנית.צילום אולטרסאונד שסרק את מוחה היה תקין, ובמשך שלושת החודשים בהם שהתה בפגיה לא פיתחה זיהומים או סיבוכים.

"מדובר במקרה נדיר ביותר" אומר ד"ר ראובן ברומיקר, רופא בכיר במחלקת יילודים ופגים בשערי צדק. "לפני עשר שנים סיכוייו של פג כזה לשרוד היו נמוכים מ-20%. שילוב של ידע רב שהצטבר עם השנים, יחד עם מכשור רפואי משוכלל מהמתקדמים ביותר בישראל, מאפשרים לנו להגיע להישגים מרשימים. אבל מקרה כזה של פגה המגיעה למשקל תקין ללא הנשמה, עדיין לא ראינו". 

"הטיפול בפגים הוא מורכב ביותר,ומחייב שיתוף פעולה בין ההורים, הצוות הרפואי וצוות תומך רחב: טכנאי הנשמה, פיזיותרפיסטים, קלינאי תקשורת, יועצות הנקה, עובדות סוציאליות, רוקחים ועובדי תחזוקה וניקיון" אומר פרופ' פרנסיס מימוני, מנהל מחלקת ילודים ופגים בשערי צדק."לכל אורך שהות הפג בבית חולים, ההורים נמצאים לצדו, מסייעים בהאכלה ובטיפול אך בעיקר מעניקים לפג אהבה וחום. אנו מיישמים את "שיטת הקנגרו" -מגע ישיר בין עור התינוק לעור ההורים. בנוסף, חדר מיוחד, בלעדי לשערי צדק, מכין את ההורים לשחרור ומאפשר להורים תקופת הסתגלות לפני השחרור, במהלכה הם יכולים להסתייע בצוות הרפואי במקרה של בעיה. ".

הפגייה במרכז הרפואי שערי צדק היא הפגייה הגדולה ביותר בארץ, עם 70 עריסות, וכוללת את המכשור והציוד הרפואי המשוכלל והמתקדם ביותר שקיים בישראל. צוות הרופאים והאחיות מקצועי ומיומן, נותן את הטיפול המסור ומלווה את ההורים לכל אורך שהותם בבית החולים. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה