39 עצורים ערבים במהלך הפרות סדר בירושלים



במהלך הפרות סדר בעיר אתמול בלילה (יום ה') נעצרו 39 חשודים. 27 שוטרים ולוחמי מג"ב נפצעו קל. המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים לטיפול בהפרות סדר. היום (יום ו׳) עם סיום התפילה בהר הבית החלו ידויי אבנים שני שוטרים נפצעו קל ונעצר חשוד בהפרת סדר

 המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים לטיפול בהפרות סדר ולא איפשרה את גלישתן מעבר לשכונות מזרח ירושלים. הבוקר (יום ו') ערוכה משטרת ירושלים עם אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב בהר הבית, העיר העתיקה ומזרח ירושלים תפעל בנחישות וללא פשרות מול כל ניסיון להפר את הסדר. כניסת מתפללים הוגבלה לגיל 50 ומעלה ולנשים ללא הגבלה.
 
במזרח ירושלים יידו מפגינים אבנים על שוטרים חמישה שוטרים נפצעו קל מירי זיקוקין. התנגשויות גם בשועפט ובסילואן.בחמאס הביעו שביעות רצון מהמהומות בירושלים ובגדה.חשוב לציין שאתמול בלילה היה ליל אל קאדר הלילה שלפני יום שישי האחרון של רמאדן יום טעון.

עוד יודגש כי אמש במהלך הפרות הסדר, לא נהרג איש בתחום מחוז ירושלים. 2 מפגינים נהרגו בהפגנות במעבר קלנדיה וברחבי הגדה. 200 מפגינים נפצעו.
עם סיום התפיל החלו ידויי אבנים ועימותים בין צעירים ערבים וכוחות המשטרה באזור רוקפלר וואדי ג'וז. השוטרים פיזרו את המתפרעים תוך שימוש באמצעים. 2 שוטרים נפגעו קל ועד כה נעצר חשוד אחד בהפרות סדר.
 
שר הפנים, יצחק אהרונוביץ', הגיע הבוקר  (יום ו') להר הבית על מנת לקיים הערכת מצב לקראת אירועי היום והפרות הסדר שניתן לצפות. "אנחנו מרגישים עליית מדרגה בדגש על ירושלים, על הכניסות לירושלים ועל יישובי עוטף ירושלים, מי שמנסה לפגוע ולקחת את החוק לידיים, ייתקל בתגובה חריפה מאוד של המשטרה וכוחות הביטחון. לא נהסס לעצור ולהעמיד לדין. לא נאפשר הפרות סדר בירושלים".
 
תמונה: flash 90

 

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה