כתב אישום: 3 קטינים תושבי ירושלים מואשמים בתקיפה ממניע גזעני



פרקליטות מחוז ירושלים, הגישה היום (יום ה') לביהמ"ש המחוזי לנוער בעיר כתב אישום נגד 3 קטינים, תושבי ירושלים בני 15-16, בגין תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני. הקטינים תקפו ערבים ממניע גזעני כנקמה על חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים

על פי כתב האישום, ב- 12.6.14 נחטפו שלושת הנערים- גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח ז"ל וב- 30.6.14 אותרו גופותיהם. בעקבות אירוע זה ביקשו הנאשמים לפגוע באנשים ממוצא ערבי כנקמה.

ב- 14.7.14 בבוקר שהו הנאשמים יחד עם קטין נוסף בפארק בשכונת גילה בירושלים. הנאשמים הבחינו במתלונן שעובד כמנקה רחובות, חשדו כי הוא ממוצא ערבי והחליטו להכותו. הקטין הנוסף הסתייג מהמעשה, ביקש לשמש כצלם ונותר במקום. נאשם 1 מסר לקטין הנוסף את מכשירו הסלולארי כדי שיצלם את האירוע, אך הוא לא צילם את האירוע.

נאשם 1 נטל מקל והנאשמים התקרבו אל המתלונן. נאשם 3 שאל את המתלונן מה השעה ואחר כך מאיזו עדה הוא. לאחר מכן שאל האם הוא ערבי או טורקי ומה עמדתו לגבי שלושת הנערים החטופים. אחר כך הטיח הנאשם 1 במתלונן, מספר פעמים, כי הוא ערבי. נאשם 1 החל להכות את המתלונן באמצעות המקל בראשו, המתלונן התגונן באמצעות המטאטא שבידו ונאשם 3 תפס במטאטא ותקף באמצעותו את המתלונן. אחר כך הצליח ליטול את המטאטא מידי המתלונן. נאשם 2 בעט במתלונן ברגלו ולאחר שקיבל מידי נאשם 3 את המטאטא, היכה את המתלונן באמצעות המטאטא בפלג גופו העליון. נאשם 1 הכה עוד כפעמיים את המתלונן בראשו באמצעות המקל. בשל צעקות עוברת אורח על הנאשמים ובריחת המתלונן, נמלטו הנאשמים מהמקום.

ב- 6.7.14 בשעות הצהריים שהו נאשמים 1 ו- 2 עם קטין נוסף בסמוך לתחנת אוטובוס בצומת בירושלים. שני הנאשמים והקטין הבחינו באדם שזהותו לא ידועה שיושב בתחנת האוטובוס. הנאשמים חשדו כי הוא ממוצא ערבי והחליטו להכותו. השניים התקרבו אליו כשהם אוחזים, כל אחד, אבן בידו והקטין הנוסף מצלם אותם באמצעות המכשיר הסלולארי של נאשם 1. נאשם 1 פנה לנפגע, אחז בידיו בראשו של הנפגע והטיח בו כי הוא ערבי, תוך שהוא נצמד אליו ומאיים עליו בגופו ובאמצעות האבן. נאשם 2 עמד בסמוך לנאשם 1 והנפגע, כחיץ בין הנפגע לאחרים הנוכחים בתחנה כשהוא אוחז באבן בידו.

הנפגע נעמד מול נאשמים 1 ו-2 ואמר כי יתקשר למשטרה. נאשם 1 דרש שוב מהנפגע שיוריד את ראשו ויאפשר לו להכותו ואם לא יעשה כן, יכה בו עם האבן בראשו. הנפגע השיב לנאשמים 1 ו-2 "מה עשיתי" ונאשם 1 נצמד עם ראשו לראשו של הנפגע והשיב "אני אזיין אותך".

הנפגע הוציא את מכשירו הסלולארי מכיסו כשהוא אומר "אני אתקשר למשטרה" ופנה אל נאשם 2 והקטין הנוסף ואמר להם "מה עשיתי". הנאשם 1 חזר ואמר לנפגע כי יוריד את ראשו ויאפשר לו להכותו, ואם לא יעשה כן יכה בו עם האבן.

באותה העת נכנס לתחנה אוטובוס. נאשם 1 הבחין בכך והיכה את הנפגע באמצעות ידו השמאלית כשהוא מחזיק בסנטרו של הנפגע ודוחף את ראשו לאחור. מיד לאחר מכן, הכה נאשם 1 את הנפגע פעמיים בראשו באמצעות ידו השמאלית ותפס את ידו של הנפגע כשניסה להתגונן. הנפגע הלך לכיוון האוטובוס והנאשם 1 שב ואיים עליו כי יכה בו בראשו באמצעות האבן. הנפגע עלה לאוטובוס ונאשם 1 זרק לעברו את האבן שהחזיק בידו כל אותה העת.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים.

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה