כאן גרים סטודנטים עם אזרחים ותיקים



לראשונה פרוייקט דיור חברתי יחיד מסוגו יוצא לדרך. משרד הבינוי והשיכון, המשרד לאזרחים ותיקים והתאחדות הסטודנטים יזמו תכנית המשלבת תרומה לקהילה וערבות הדדית לצד פתרון דיור משלים לציבור הסטודנטים

הפרוייקט הייחודי - "כאן גרים" לחיבור סטודנטים עם אזרחים ותיקים במגורים יוצא לדרך בימים אלו ביוזמת שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, השר לאזרחים ותיקים אורי אורבך ויו"ר התאחדות הסטודנטים אורי רשטיק .

על פי מטרות התוכנית, יינתן מענה למגורים נוחים ונגישים לסטודנטים לצד הקלה על בדידות האוכלוסייה הבוגרת. התוכנית תעודד מעורבות סטודנטים בקהילה ותאפשר פתרונות דיור מוזלים עבורם  ומנגד תאפשר את האזרח הוותיק להישאר בקהילתו תוך הגברת בטחונו האישי לצד סיוע בימים סוערים כגון ימי הלחימה במבצע "צוק איתן"

על פי פרטי התוכנית  יוקם מאגר סטודנטים על ידי התאחדות הסטודנטים לצד מאגר אזרחים ותיקים שיוקם על ידי המשרד לאזרחים ותיקים, כאשר כל סטודנט שישודך לאזרח ותיק יחוייב לצד המגורים בדירה לפעילות משותפת עם האזרח בסך 4 ש"ש כגון ליווי לסידורים, בילוי וחברה, טיול ועוד כאשר על פעילות זאת יקבל הסטודנט מלגה שנתית בסך 8,000 ש"ח לשנה. לצד זה ועל מנת לכסות את ההוצאות השוטפות ישלם הסטודנט דמי הוצאות סמליות על סך 250 ש"ח לחודש תוך חתימת חוזה והסכמה מלאה על כל התנאים הספציפיים אל מול האזרח הוותיק.

את ניהול הפרוייקט תבצע התאחדות הסטודנטים הארצית החל מהקמת המאגר לצד המשרד לאזרחים ותיקים ועד המעקב אחר התקדמות התוכנית. לצורך כך תקצה ההתאחדות תקנים עבור רכזים אזוריים שיקבלו מלגה בסך 15,000 ש"ח לשנה.

המשרד לאזרחים ותיקים ילווה ויתמוך באוכלוסיית האזרחים הוותיקים. משרד הבינוי והשיכון יבצע בדיקות מדגמיות לבקרה ויתקצב את התוכנית כולה בסך 4 מיליון ש"ח לשנה.

התוכנית תפעל כפיילוט בשלב הראשון ותכלול 400 סטודנטים בפריסה ארצית.

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל: "לפני שאנו דואגים למציאת פתרונות דיור לדור הצעיר אסור לנו לשכוח את הדור הוותיק שבנה את הארץ הזאת. יש כאן שילוב בין מציאת פתרונות דיור לסטודנטים  לצד הצורך לסייע לאוכלוסיית אזרחים וותיקים הסובלת מבדידות ותחושת חוסר ביטחון. יש פה שילוב כוחות נהדר של מספר גורמים שפעלו בשנה האחרונה לבניית תוכנית חברתית מהמעלה הראשונה. אני בטוח שהפיילוט המדובר יהיה מוצלח ולאחריו נוכל להרחיב את הפרויקט בצורה משמעותית"

השר לאזרחים ותיקים אורי אורבך: ״פרוייקט ׳כאן גרים׳ הוא ממש דוגמה ל׳כפל מבצעים׳: הסטודנט זוכה במקום מגורים זול ונוח, והקשיש הבודד זוכה בשותף לדירה שיפיג קצת את בדידותו.   אני משוכנע שהיוזמה של משרד הבינוי והשיכון ביחד עם המשרד לאזרחים ותיקים והתאחדות הסטודנטים תהיה דוגמה לקשר בין דורי בו כל הצדדים נהנים וגם המדינה מרוויחה. ממש כאן גרים בכיף.״

יו"ר התאחדות הסטודנטים אורי רשטיק: "התאחדות הסטודנטים גאה בפרוייקט ייחודי זה, שנותן לסטודנטים פתרון אמיתי ליוקר הדיור בישראל לצד תרומה משמעותית. זהו פרוייקט חברתי שמייצג את הקשר הייחודי בין דור בוני הארץ לבין דור העתיד. שתי קבוצות אוכלוסיה אלו, הסטודנטים והאזרחים הוותיקים, נתרמות מהמגורים המשותפים. התאחדות הסטודנטים תמשיך לעודד פתרונות יצירתיים ובעלי ערך חברתי לרווחת הסטודנטים ולמען החברה כולה."

תמונה: flash 90



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה