סרגיי טרטיאק יאמן את בית"ר נורדיה ירושלים



מועדון הכדורגל בית"ר נורדיה ירושלים, המוקם בידי אוהדי בית"ר ירושלים הציג את הצוות המקצועי שיוביל את הקבוצה בעונת הקרבה, הצוות יורכב משחקני העבר סרגיי טרטיאק, משה בן ארוש ואסי ברוכיאן

במועדון האוהדים בית"ר נורדיה בחרו לגייס סמלים ירושלמים שינהיגו את הקבוצה במישור המקצועי ויפעלו לקידום החזון שעומד מאחורי הקמת המועדון: פעילות ספורטיבית, חינוכית וקהילתית שתגשים את ערכי תנועת בית"ר, המשלבים בין אהבת המולדת, ערכי נאורות אוניברסאליים ואמונה בשוויון בין כל בני האדם.

סרגיי טרטיאק (50), ירושלמי מזה 22 שנה, מגדולי הבלמים ששיחקו בישראל מאז ומעולם, הוא סמל למקצוענות ספורטיבית כמו גם לפלורליזם תרבותי ולקבלת האחר. יליד אוקראינה, החל את הקריירה המקצועית בצ'רנומורץ אודסה ואף הופיע בנבחרת אוקראינה. בשנת 1992 הגיע כשחקן חיזוק לבית"ר ירושלים, שעלתה לליגה הבכורה לאחר שנה בליגת המשנה, והוביל אותה לאליפות – אחת משלוש אליפויות בהן זכה "טיק-טק" בבית"ר במהלך שמונה שנותיו כשחקן פעיל בקבוצה. 
טרטיאק ומשפחתו התערו בחברה הישראלית וקיבלו אזרחות ולאחר שפרש ממשחק צורף  סרגיי לצוות המקצועי במחלקת הנוער. בין היתר כיהן כמאמן בקבוצות הצעירות וכמנהל המקצועי של המחלקה. כמו כן שימש כעוזר מאמן בקבוצה הבוגרת. אשתקד, אחרי 21 שנה במועדון, אולץ טרטיאק לעזוב את המועדון ששימש לו כבית שני בישראל.
בעונת 2014/5 יכהן סרגיי טרטיאק כמאמן קבוצת בית"ר נורדיה ירושלים.

משה בן ארוש (52), יליד ירושלים, גדל במחלקת הנוער של בית"ר והיה שותף לתור הזהב של הקבוצה בשנות ה-80. זכה עם בית"ר באליפות ההיסטורית ב-1987 ובשלושה גביעים ואף כיהן כקפטן הקבוצה. 
כמאמן הוביל בין היתר את מבשרת ציון לעלייה מליגה ב' לליגה א', עם תקציב אפסי וכנגד כל הסיכויים. שימש בעשור האחרון בשלל תפקידים במחלקת הנוער של בית"ר, בין היתר כמנהל אדימינסטרטיבי של מחלקת הנוער. במסגרת פעילותו כמנהל המחלקה פעל לשיתוף פעולה בין המועדון לקבוצות ממזרח ירושלים, הוביל עם הקבוצה פרויקטים לדו קיום בחסות מכון וינגייט ושילב שחקנים ממוצא ערבי בקבוצות השונות של מחלקת הנוער בבית"ר. כמו כן, בשני העשורים האחרונים לקח חלק בקבוצת הוותיקים בית"ר דוד ישי ירושלים כמנהל, כמאמן וכשחקן. 
משה בן ארוש לקח חלק פעיל בהיערכות בית"ר נורדיה ירושלים משלביה הראשונים וימשיך ללוות את הקבוצה ולהוביל את הניהול המקצועי גם במהלך עונת 2014/5.


אסי ברוכיאן (40), ירושלמי מבטן ומלידה, בן לאחת המשפחות המזוהות ביותר עם בית"ר: אסי הוא אחיינו של אורי מלמיליאן ואחיו של אחד השחקנים הבולטים שצמחו בקבוצה בעשור האחרון, אבירם ברוכיאן. כמו אחיו הצעירים, אביתר ואבירם, גם אסי ברוכיאן צמח בבית וגן ושיחק בקבוצות השונות במחלקת הנוער של בית"ר עד לבוגרים. במהלך קריירת המשחק נדד בין היתר לבית שאן ולשעריים ושיחק בשלל קבוצות הפריפריה הירושלמיות - מבשרת ציון, גבעת זאב והפועל קטמון. בשנים האחרונות כיכב ברוכיאן גם בנבחרת ישראל בקטרגל ונמנה על קבוצת הוותיקים בית"ר דוד ישי ירושלים.        
בעונת 2014/5 אסי ברוכיאן ישמש כעוזר המאמן של סרגיי טרטיאק וכשחקן בסגל בית"ר נורדיה ירושלים.

מועדון הכדורגל בית"ר נורדיה ירושלים יעמיד בעונת הבכורה בליגה ג' תקציב שיורכב בחלקו הארי מכספי חברי העמותה. חברות בעמותת אגודת הספורט נורדיה ירושלים מתאפשרת בהעברת סכום של "תל חי שקלים" (448 שקל; 320 שקל לנוער, חיילים וסטודנטים). באגודה מצפים למאות אוהדים שיצטרפו למיזם כבר בשנתו הראשונה.

קרדיט צילום: בית"ר נורדיה ירושלים

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה