נמצאה גופת נער ערבי ביער ירושלים: תחנת הרכבת שועפט עולה באש



גופת נער נמצאה הבוקר (יום ד') ביער ירושלים, מוקדם יותר התקבל דיווח במשטרה על אדם שהועלה בכוח לרכב באזור בית חנינא. במשטרה בודקים האם יש קשר בין האירועים. תנועת הרכבת הקלה צומצמה מחשש למהומות, 3 תחנות בבית חנינא הושחתו ותחנת הרכבת בשועפט עולה באש

בשעות הבוקר המוקדמות התקבל דיווח במשטרה ממודיע שדייווח כי הבחין באדם שמועלה בכוח לרכב באזור בית חנינא. מיד עם קבלת הדיווח נעשו פעולות מיידיות להתחקות אחר תנועת הרכב.

כוחות ביטחון ומשטרה רבים נפרסו והוקמו מחסומים, במשטרה החלו בפעולות סריקה ולאחר כשעה אותרה גופת אדם שזהותה לא ידוע בשלב זה. במשטרה בודקים האם יש קשר בין האירועים ונפתחה חקירה לנסיבות המקרה. 
 
עשרות ערבים מיידים אבנים ומתעמתים עם שוטרים בשועפט, בהוראת המשטרה הרכבת הקלה פועלת הבוקר בין התחנות הר הרצל לגבעת התחמושת. הנוסעים בתחנות בפסגת זאב מתבקשים לפנות לתחנות האוטובוסים הסמוכות. במקום ישנה גם הכוונה ע״י אנשי משרד התחבורה ואגד. בעקבות המחסומים וצמצום פעילות הרכבת הקלה עומסים כבדים ביציאה מפסגת זאב. 

 
בנוסף, אבנים וחפצים מושלכים לעבר כוחות המשטרה הפועלים בשכונות בית חנינא, בין החפצים שהושלכו על השוטרים הושלכו גם 3 מטעני צינור, 1 מהם התפוצץ וכתוצאה מכך פונה אזרח לבית החולים.
במהלך התפרעויות של תושבים בשכונות שועפט ובית חנינא השוחתו 3 תחנות של הרכבת הקלה: בית חנינא, שועפט וא-סהל.
מנכ"ל סיטיפס ירון רביד נמצא בקשר שוטף עם הגורמים הרלוונטים במשטרה, כל חומר מצולם שיש בידי סיטיפס עד לרגע שבירת המצלמות יועבר לידי המשטרה במטרה לאתר את הפורעים ולהעמידם לדין.
בנוסף, במהלך ההפרות סדר בשכונת בית חנינא ושעפט תקפו מספר בני מיעוטים צעיר בן מיעוטים. כוח משטרה חילץ אותו מבין המתפרעים, הצעיר לא נזקק לטיפול רפואי. 

לבית  החולים הדסה הר הצופים הובאה צעירה יהודייה על ידי הסהר האדום, לטענתם היא נפגעה באזור שועפט. הצעירה עם פציעה באזור הפנים, חוקר משטרה יצא למקום לבדיקות נסיבות האירוע.
מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו, הגיע להערכת מצב במחוז יחד עם מפקד המחוז, ניצב יוסי פריינטי. לאחר הערכת המצב הוחלט כי הר הבית סגור היום למבקרים.  ניצב יוסי פריינטי, מפקד המחוז "משטרת מחוז ירושלים קיבלה הודעה בסביבות השעה 4 לפנות בוקר על איזה אירוע חטיפה שהתרחש בשועפט, כוחות המחוז פעלו במהירות והתמקדנו בחיפושים ביער ירושלים ובסביבות השעה רבע לשש מצאנו גופה המונחת לצד הדרך ובשלב זה אנחנו לא יודעים לקשור בין הנעדר לבין החטיפה. יש מספר אירועים חקירה. אני מבקש מתושבי ירושלים לנהוג באיפוק ולא להסיק מסקנות, אנחנו מבינים שיש כל מיני השערות, החקירה בעיצומה ובשלב הזה נמתין להתפתחויות. כרגע חשוב לגלות אחריות, הבנה וסובלנות". 
 
כזכור אתמול התרחשו אירועי אלימות במהלך הפגנת פעילי ימין במסגרתם נעצרו 47 מפגינים. בנוסף, צעיר ניסה לתקוף עובד ערבי בסניף מקדונלד'ס ברחוב הלל בירושלים, אך נעצר על ידי כוח משטרה שהיה באזור. כמו כן, שלושת צעירים נוספים נעצרו בכיכר החתולות בעיר, לאחר שניסו לתקוף ערבי שעבד במקום. 
 

ראש העיר ירושלים ניר ברקת הגיב למציאת גופת הנער: "זהו מעשה חמור וברברי שלא ייעשה ואני מגנה אותו בתוקף. זו אינה דרכנו ואני סומך על כוחות הביטחון שיביאו לדין את האשמים. אני קורא לכולם לנהוג באיפוק, להוציא את האלימות מכל סוג מחוץ לתחום ולפעול להרגעת הרוחות".
 
השר אורי אריאל הגיב גם על מציאת גופת הנער הערבי הבוקר: ״רציחת הנער ושריפת גופתו הינה מעשה מתועב ומזעזע. אני קורא למשטרה לא לחסוך במאמצים, להגיע אל הרוצחים בצורה המהירה ביותר ולהביאם לדין״.




 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה