ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בבתי החולים



הסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה כולל במערכת הרפואה הציבורית בישראל, הסכסוך יחול על עובדי כל בתי החולים ועובדי קופות החולים כללית ומאוחדת. סכסוך העבודה בא כמחאה על התנהלות האוצר בנושא של בית החולים הדסה

בשל המשבר הרפואי במרכז הרפואי הדסה, הכריזה היום (יום ה') ההסתדרות על סכסוך עבודה.

לטענת ההסתדרות התנהלות האוצר בנוגע למשבר בית החולים הדסה עלולה להביא לפירוק בית החולים ולפגיעה בתפקודם של יתר בתי החולים והקופות.

בנוסף, בית המשפט המחוזי דן היום (יום ה') בנוגע להמשך  ניהול הליך ההקפאה של בית החולים הדסה.

 
במסגרת הדיון נאמר כי בית המשפט יוצא מנקודת הנחה שהגרעון התפעולי השוטף של בית החולים עומד על כ-300 מיליון ש"ח. זאת הנחת העבודה הבסיסית והיא זו אשר תנחה את בית המשפט גם להבא. השופט דוד מינץ ציין "לא השתכנעתי כי יש מקום למנות מומחה שיבדוק את המצב הכלכלי של בית החולים, ולו בשלב הזה, שכן משופעים אנו במומחים כלכליים, וודאי מטעם משרד האוצר".
 
עוד הוא אוסיף כי הנאמנים מתבקשים לערוך מסמך "הסכמות או פלוגתאות" שהגיעו הצדדים אליהן עד ליום 30.4.14. המסמך יועבר לכל הצדדים והמשך ניהול מו"מ יתבסס בין היתר על אותו מסמך. הנאמנים ידווחו לבית המשפט עד ליום 4.5.14 אם ניתן להכתיר את המו"מ בהצלחה ואם לא. במקרה והמו"מ לא יצליח, אז לפי שיקול דעתם של הנאמנים יוכלו הם להגיש את אותו מסמך או מסמך אחר כהצעת הסדר. היה והנאמנים יחליטו להגיש הצעת הסדר, אסיפות הנושים יתקיימו עד ליום 8.5.14.

השופט דוד מינץ ציין גם כי בית המשפט מאפשר להנהלה לשלם לעובדים את שכר חודש אפריל ללא ניכויי ימי השביתה ותשעת הימים של חודש פברואר 2014. 

לאחר הדיון הודיעה ההסתדרות כי היא מכריזה על סכסוך עבודה בכל בתי החולים בארץ. מה שאומר ש- 14 ימים מרגע הכרזת הסכסוך יכולה ההסתדרות להשבית את המערכת כולה או לנקוט בעיצומים. 

אמנון ברוכיאן, יו"ר ועד עובדי המנהלה והמשק בהדסה, בתגובה להכרזת ההסתדרות על סכסוך עבודה בכל בתי החולים בארץ ולדיון בבית המשפט היום: "פקידי האוצר רואים את גופת הדסה מפרפרת, ובמקום להגיש סיוע ולדאוג להציל את ספינת הדגל של הרפואה בישראל, הם מובילים למותה במו ידיהם. הכרזת סכסוך העבודה בכל בתי החולים בארץ הוא צעד חריג המצביע על כך שבתי החולים האחרים מבינים שהם הבאים בתור להיפגע מהתנהלותו ההרסנית של משרד האוצר. בעוד שפקידי האוצר שמסרבים להתגייס להצלת הדסה עוסקים בלקבל לעצמם תפקידים נוצצים בחו"ל וייהנו מביטוח בריאות פרטי מקיף וממשכורת עתק בטוחה, עובדי הדסה מפוטרים ותושבי ירושלים מופקרים לגורלם. בריאות איננה סיסמת בחירות ריקה, אלא זכות בסיסית של כל אזרח בישראל. אזרחי ישראל ותושבי ירושלים חייבים לדרוש משר האוצר ומשרת הבריאות לקחת אחריות ולהתערב באופן בהול כדי להציל את בית החולים הדסה המשרת ומציל מאות אלפי חולים בשנה."

כזכור, אתמול (יום ד') אישרה ועדת הכספים של הכנסת העברת כספים להדסה כעזרה בהמשך הפעילות השוטפת במסגרת תקופת הקפאת ההליכים בה נמצא בית החולים. הועדה אישרה העברה של 46 מיליון שקלים לטובת פיצויי פיטורים לעובדי הדסה שהם חלק מהסכם שנחתם בין הדסה למדינה שכולל פרישה של כ-150 עובדים. בנוסף, אישרה ועדת הכספים, העברת עוד 45 מיליון ₪ למשרד הבריאות למימון מענקים למתמחים בבתי החולים הציבוריים שהחלו את התמחותם ב- 2013 במקצועות בהם יש מחסור ברופאים, בעיקר בבתי חולים בפריפריה.

תמונה: flash 90 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה