בכל שנה בחג הפסח, אנו מתלוננים על הניקיונות והרדיפה אחרי מנהגי החג ולא עוצרים אפילו לדקה לנשום אוויר ולצחוק מעט על עצמינו. הכוונה היא עלינו כעם של עבדים במצרים לפני מליון שנה, והכי חשוב לדמיין חיי לילה בתקופת עבדות קשה. אז מה אתם אומרים הייתה תרבות חיי לילה כשהיינו עבדים? היה זמן לבלות? האם כולם היו לבושים בכותנות פסים ולאיזו סגנון מוסיקה היינו מאזינים? מעניין אותי לגלות את כל מה שאני הולכת לדמיין בבלוג הזה...

ההכנות לחג הפסח השנה, ממש התישו אותי ובמיוחד ניקיונות הבית (שלא באמת ביצעתי אותם). הדבר רק מוכיח לכולנו, שאנחנו עם שאוהב להתלונן ואני אומרת את זה על בסיס כל כך מבוסס של היכרות מעמיקה עם חבריי ומקורביי ועוד מעגלים נוספים של אנשים בחיי. עם היסטוריה כמו שלנו, איך אי אפשר שלא לצחוק על המסורת, הלחץ והציניות היהודית.

אז השנה החלטתי לדמיין איך היו נראים חיי הלילה של אבות, אבות, אבותינו כעבדים במצרים ואם בכלל היה להם זמן לבלות. דמיינו לכם מסיבת טבע בין שתי פירמידות בנויות, לפידים של אש נעוצים בכל עבר ומלא עבדים, גברים ונשים מתקרחנים לאור ירח. כולם שותים יין כלשהו שמשכר אותם אחרי ארגז שלם (אין מה לדאוג לנהג תורן בימים ההם) ואין דאגות לטיפים ושטויות של צעירים של היום. תופסים טרמפ הביתה על גמל של חבר, תוך נפנוף לשלום לפרעון זוטר שמשמש כסלקטור. הג'נטלמנים היו מלווים את הנשים על גמל עטור שקים של העבודה של אבא עבד (בעצם כולנו עבדים), בפחד שלא יתפוס אותם איזה מצרי שישליך אותם לנהר בתוך תיבה.

תתארו לכם עולם מגניב של חיי לילה במצרים העתיקה! לדעתי היה להם זמן לפנאי ולתרבות לילה שלמה משלהם. שעות העבודה הסתיימו עם השקיעה, מגיעים לבקתה שנקראת בית, אוכלים תפוח אדמה מקולף (אסור לשתות אלכוהול על קיבה ריקה) והולכים שעות בחול עמוק שמלכלכך את השיער הגולש שלנו (גברים ונשים כאחד) עד להגעה ליעד. "הפירמידה", זהו שמו של המתחם הפתוח למסיבות טבע מיוחדות שבילו בהם בני ישראל ואם ממש נפריז ונגזים בדמיון: אז אפשר לחלק את המקום לשני מתחמים, סגור ופתוח למרפסת. הסגור היה בתוך הפירמידה, אבל זה כבר דרש אישורים מבניין המלוכה.

אז אם כבר חיי לילה, לא נתלבש בדיוק אופנתי לתקופה ולתקציב העממי שלנו? בוודאי שכן. כותנות, מלא כותנות פסים בכל מיני צבעים שאפילו יוסף כבר לא היה מיוחד כל כך. גם גברים וגם נשים היו מגיעים לקרחאנה לבושים בכותונת הכי יפה שלהם, שאמא דאגה לכבס במי הירקת בנהר (בואו נאמר שריח של בדין לא היה להם). כל כך הרבה כסף הם חסכו בתקופת העבדות, אין צורך בבישום וגם לא היה כסף כי "עבדים היינו", לא היה צורך משמעותי בכותנות, כי לאף אחד לא היה אכפת וגם לא ניקו את הבתים (הם חיו בתוך מלא חול שלא נגמר לעולם- תחשבו על זה...זה מייאש לטאטא). 

אם כבר טרחו אבותינו להגיע למסיבה הכי שווה באזור, לא מגיע להם לשמוע מוסיקה טובה? אז זהו..שאלקטרוני ממוחשב לא היה קיים באותה תקופה, אבל תופים והדהודי קולות ללא ספק כן! כלי נגינה אותנטיים מלאו את החלל במגוון צלילים מטריפי חושים עד אור הבוקר.

נשמע מטורף לא?! אז למה כל-כך סבלנו? כי אנחנו עם שנולד לחופשי ולא יעזור לכולם. יצאנו ממצרים במשך 40 שנה ללא מסיבות, הגענו לירושלים וטיפחנו חיי לילה מרשימים. וגם היום אנחנו ממשיכים להתלונן ללא הרף! למה? כי זה הישראלי המיוחד.

חג שמח חבריי,

צאו ותבלו, זכרו שאם שותים לא נוהגים!

שלכם,

יפית 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה