נכות בלתי נראית



במסגרת שיתוף פעולה של תלמידי מגמת המחול בתיכון הרטוב עם להקת המחול "ורטיגו", העלו התלמידים מופע ריקוד משותף עם רקדנים נכים

העבודה עם הרקדנים הנכים  נעשתה בשיטת קונטקט אימפרוביזציה, שיטה המאפשרת פתיחות רבה וקבלת האחר על ידי  תנועה זורמת ומשחררת. קטע מהמופע הוצג במרכז סוזן דלל וכן בפני כל התלמידים במסגרת שבוע האמנויות בתיכון.

"הפגישות עם הרקדנים הנכים תרמו לנו במישור המקצועי ובעיקר במישור האישי - זכינו  לחוויה בלתי נשכחת שתישאר חרוטה בליבנו. רקדן נכה נשמע כמו דבר בלתי אפשרי אבל ההרמוניה בתהליך העבודה והריקוד המשותףהיתה מושלמת והנכות הופכת להיות בלתי נראית", מספרת אחת התלמידות.

הפעילות הועברה על ידיחי כהן וטלי ורטהיים, מקימי "כח האיזון", שהוא ענף בלהקת המחול ורטיגו, המשלב רקדנים נכים ושאינם נכים.

ניב בר-גיא, מנהל בית הספר סיפר: המופע היה מרהיב הן בצד הוויזואלי והן בצד החינוכי והערכי. פרויקט זה מיישם הלכה למעשה את נושא "האחר הוא אני" להגברת הסובלנות וקבלת האחר, והוא מבטא למידה ערכית ומשמעותית במערכת החינוך".

בתיכון הר טוב, הנמצא בקיבוץ צרעה, פועלות זו השנה השלישית מסלול ייחודי למחול ומוזיקה בחטיבת הביניים. במסגרת כיתות אלו משולבים מקצועות המחול והמוזיקה במערכת הלימודים הרגילה ובנוסף מתקיימים שיעוריםאחר הצהריים. תלמידי המסלול זוכים לסדנאות העשרה שונות במהלך השנה, תוך שיתוף פעולה פורה עם מרכז האומנויות יד חריף, הנמצא באותו מתחם, ולהקות ריקוד שונות. בתוך כך, השנה זכו תלמידות המחול מכיתה ט' להשתתף בסדרת סדנאות ייחודית - סדנאות מחול בשיתוף רקדנים נכים. 

בית הספר האזורי הרטוב מפוקח על ידי המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה