הדרך להיות הורים - לא מה שהיה פעם



פעם היו אמא אבא וילד וזו הייתה משפחה רגשית ביולוגית וגנטית. ועכשיו יש סוגים שונים של הורות, החל מאימוץ ועד תרומת ביציות וזרע ולכן צריך כוחות נפשיים גדולים

מזל טוב, החלטנו להיות הורים. זוגות רבים המנסים להפוך למשפחה מוצאים כי הדרך לשינוי תלויה פעמים רבות באיכות הביציות שבגוף האישה. לעיתים תרומת ביציות הינה הדרך הסוללת את דרכם להורות.

הבחירה בצעד זה מלווה בהשלמה שילדיכם  אינו תואם גנטית את שניכם. בתהליך זה ישנה עבודה רבה על תחושת הכאב, קבלת  ילד זה ומשמעות הקשר איתו. זוהי תקופה סבוכה לזוגות ומצריכה כוחות רבים.

בנוסף ישנה חשיבות רבה גם לבחירת תורמת הביציות, ולרוב ניתנת עדיפות לצעירות רבות. נהירה אחרי צעירות עלולה להיות מפח נפש נוסף שכן יתכן וטרם הוכחה יכולתה להביא ילדים בריאים, והוכחת עובדת היותה פורייה. לכן הגיל פה אינו בהכרח יתרון. במיוחד לא כשמדובר בתהליך יקר, קל וחומר תהליך פסיכולוגי מורט עצבים. ישנה חשיבות רבה לבחירת מסלול תרומת הביציות מנשים שכבר ילדו בשנות העשרים והשלושים לחייהן.

הורות הינה דבר נפלא, לעיתים הדרך פתלתלה ומסובכת ומצריכה יעוץ וטיפול פסיכולוגי מקדים.

בתכניתנו "תמונה משפחתית" נשוחח עם ד"ר אילי בר, מנהל המרכז הרפואי לפוריות ונלמד כיצד ניתן להגדיל את סיכויי ההצלחה להיות הורים.

 

ועדת השמה – לקראת שנת הלימודים הבאה:

בתקופה זו שלפני חג הפסח מקבלים הורים רבים הזמנה לוועדת השמה עבור ילדיהם ואיתה קופצות שאלות רבות: מתי מופנה תלמיד לוועדת השמה? כיצד מתנהלים השלבים לקראת ההזמנה לוועדה?

ועדת ההשמה הוקמה למען הילד: מציאת המסגרת המתאימה עבורו. הרכב הוועדה מוקפד כדי לתת את המענה האולטימטיבי: החל מאנשי מקצוע  ונציגי ההורים. צוות מטעם השירות הפסיכולוגי, מפקח על החינוך. לעיתים ההפניה המגיעה להורים מתקבלת בהפתעה רבה. החשש הגדול כי הפניה זו עשויה להכתים את שמו של ילדיכם וילווה אותו בעתיד. לעיתים ידיעה זו מעוררת רגשות כמו מבוכה, אכזבה, תסכול, כעס ועוד. בשלב זה חשובה הלמידה של ההורים את הועדה, את החוקים המדוקדקים לקיומה. כהורים עלינו לבחון אם לקיים אבחונים נוספים לגבות את הממצאים בוועדה, או לשלול ממצאים. כהורים עלינו לבחון את האלטרנטיבות הקיימות במסגרת החינוך הרגילה.

מדיניות השנים האחרונות היא להשאיר את הילד במסגרת הרגילה בעזרת הסיוע המתאים. ההחלטה לחינוך מיוחד הינה כבדת משקל ויש לבחון באיזו אוירה חינוכית תאפשר את התפתחותו המרבית.

חשוב לנסות להיות פתוחים מספיק כדי לשמוע גם דעות אחרות משלכם, על אף הקושי. הסכמה בין הצדדים תעזור להשמה מוצלחת עבורו. עוד חשוב לדעת שניתן לערער על החלטות ועדת ההשמה.

בתכניתנו "תמונה משפחתית" ננסה לשפוך אור על תפקידה של הועדה ולהתכונן במידת הצורך אליה.

 

ויסות חושי:

לעולם לא אשכח את סיפורו של תלמיד כיתה א' שהושעה בשבוע השני לשנת הלימודים הראשונה בחייו. התהייה הראשונה שלי הייתה, כיצד מסבירים לו מה זאת השעיה?

חטאו של זה החל ב"מירפוק" חברו לכיתה שעבר מאחוריו בדרך להחזרת ספר למדף שנמצא מאחורי ה"ממרפק". כשזה הרגיש כי מישהו מתחכך בו, בתנועה אינסטינקטיבית שלח מרפקו לאחור.

ראתה המורה כי אלים הבחור, ושלחה אותו לביתו. מה שחסר בסיפורנו זה: התלמיד חש מאוים שכן יש לו לקות בוויסות החושי.

מהי לקות זו, כיצד מטפלים ועוד נשוחח בתכניתנו "תמונה משפחתית".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה