הסינמה סיטי בירושלים



בהשקעת ענק הנאמדת בכ-250 מיליון שקלים, הושק הבוקר (יום ג') מתחם הסינמה סיטי בירושלים, קומפלקס מרהיב בן 8 קומות עם 19 בתי קולנוע בטכנולוגיה מתקדמת, לצד ההשקה החגיגית עדיין נעמדת הסוגיה האם המתחם ייפתח בשבת?

לאחר שלוש שנים של תכנון ובנייה אינטנסטיביים, האחים לאון, משה אדרי ויעקב כהן מבעלי רשת מתחמי הסינמה סיטי בארץ ובעולם הכריזו היום (יום ג') על השקת הסינמה סיטי בירושלים.

סינמה סיטי ירושלים הממוקם במתחם הלאום בסמוך לקריית הממשלה ולצירים המרכזיים המובילים לעיר, הינו קומפלקס ענק המשתרע על פני שטח של 20,000 מ"ר בן 8 קומות ובנוסף 5 קומות של חניון תת קרקעי עם כ-2000 מקומות חניה לבאי הקולנוע.
 
המתחם כולל 19 אולמות קולנוע, לפי ז'אנרים  המעוצבים בהתאם (ילדים, אהבה, אימה ועוד) מתוכם אולם מופעים ותיאטרון עם 600 מושבים, ואולם מופעים נוסף עם 450 מושבים ו-2 אולמות vip. סך כל המתחם מציע 3000 מושבים.
כחלק מהקונספט של הסינמה סיטי המבטיח חוויה בידורית כוללת, מעבר לבתי הקולנוע המקום כולל מגוון אטראקציות ותוכן כגון "עיר תנ"ך", מוזיאון הקולנוע היהודי, אולם אינטראקטיבי "מסע ליהדות", כפר הדרדסים, עיר המכוניות ושטחי מסחר נרחבים הצפויים לתת מענה גם לבאי קריית הממשלה הסמוכה אשר אין בידיהם כיום אלטרנטיבה אחרת.

השקעה של כ 250 מילון שקלים
שטחי מסחר מתפרסים על פני 2 קומות בשטח כולל של 5000 מ"ר. המתחם מקורה בחלקו בגג בצורת כיפה גדולה העשויה מחומרים שקופים המאפשרים לאור היום להאיר את המתחם. שטחי המסחר כוללים למעלה מ-54 בתי עסק מקטגורויות שונות, לרבות מסעדות, מזון מהיר, בתי קפה, חנויות נוחות, חנויות בגדים ואקססוריז. 
 

רשימה חלקית של בתי העסק: מסעדות ובתי קפה: ראומה, מוזס, תרזה (מסעדה איטלקית), ג'פניקה, קינג ג'ורג', וופל פקטורי, ציפורה, מסעדת שף צרפתית, לנדוור, קפה גרג, מקדולנדס, בוטיק סנטרל, קיורטוש, 2 גלידריות בייצור מקומי, חנות ממתקים, חנות נוחות מנטה ועוד.
הלבשה ואקססוריז: שתי חנויות של קסטרו, קרולינה למקה, הודיס, ספורט ורטהיימר, חולצות "סימן טוב", לילה מיסט, אקססוריז, אופטיקה בן עמי, Top ten ועוד. 
ובנוסף במתחם, חנות סטימצקי, חנות מזכרות, חנות סיגרים, ניופאן קיטצ'ן, חנות מותג של Bose, גלריה לאומנות ישראלית, "בשבילי"- מניקור פדיקור, הוט מובייל, פרפומריה לואר ועוד. 

ליאון אדרי מבעלי ניאו לינאו סינמה ציין כי "תושבי ירושלים והסביבה "צמאים" למרכז מעין זה. נוצר מצב אבסורדי שבמטרופולין ירושלים המונה 880 אלף תושבים. יש כיום 12 מסכי קולנוע בלבד. פחות מעשירית בהשוואה לכל עיר במדינת ישראל. סינמה סיטי מאז הקמתה לראשונה בשנת 2002 בגלילות, חוללה מהפכה בענף הקולנוע בארץ, ענף אשר כזכור עד אז, "הוספד" וסבל מצמצום של שטחי בתי קולנוע לצד מלחמה מתמדת בהורדות לא חוקיות שצמצמו באופן משמעותי את הבאים לקולנוע. הקלה של הסינמה סיטי מצביע ברגליו, אני מעריך כי בשנה הקרובה נמכור בירושלים כ-2 מיליון כרטיסים ויבקרו במקום קרוב ל-15 מיליון מבקרים". 

משה אדרי, מבעלי ניו לינאו סינמה והאיש המזוהה עם התעשייה המתחדשת של הקולנוע בישראל, ציין כי "אני נרגש לחנוך היום את מתחם הבידור והבילוי בירושלים וגאה על היותנו הראשונים בארץ ליישום קונספט בידור חדשני, שהפך את הצפייה בסרט לחוויה תרבותית רב - גונית, בזכות החוויה הייחודית החזרנו מאות אלפי צופים אל בתי הקולנוע. אני מאמין כי הסינמה סיטי בירושלים תמשיך לתרום לקידום תעשיית הקולנוע והתרבות בארץ. כמשקיעים הגדולים  בתעשיית הקולנוע הישראלית המפיקים למעלה מ-50% מהסרטים הישראלים וכמפיצים העיקריים, אני גאה על כך ששמנו חותם והפכנו למודל לחיקוי בארץ ובעולם". 
 
יעקב כהן מבעלי ניו לינאו סינמה ומנכ"ל הסינמה סיטי ציין כי "כחלק מהקונספט החדשני שפיתחנו המשלב בין תרבות בילוי ופנאי האתגר היה לתכנן מבנה המציע חוויה בידורית ומסחרית באופן שישאב וישמר את הקהל בתוך המתחם. המתחם מאופיין בחללים גדולים, פתוחים ונוחים עם מגוון אטראקציות ועיצוב מרהיב, תוך שמירה על נראות מתמדת מכל מקום".

לצד ההשקה החגיגית סוגיה נוספת על סדר היום, פתיחת המתחם בשבת. במקביל להשקה החגיגית פעילי תנועת התעוררות הפגינו מחוץ למתחם. כזכור, בחודש יוני האחרון, הגישו פעילי תנועת "התעוררות" עתירה לבג"ץ, בדרישה לאפשר את פתיחת מתחם הסינמה סיטי גם בשבת. בעתירתה, ציינה התנועה כי ההסכם אשר נחתם בין עיריית ירושלים, משרד האוצר ובעלי הסינמה סיטי, אשר כולל סעיף אי-פתיחת המתחם בשבת, פוגע בציבור החילוני והפלורליסטי בירושלים ובסביבתה.

התעוררות מפגינים

יחד עם זאת, בחודשים האחרונים שינו משרד האוצר וחברת הסינמה סיטי את עמדתם, כאשר המתנגדת היחידה בפועל לפתיחת המתחם כיום היא עיריית ירושלים. 
סגן ראש העיר ויו"ר תנועת התעוררות, עופר ברקוביץ', ציין כי בפתיחת המתחם אין כל פגיעה בציבור הדתי, מאחר והמתחם רחוק משכונות מגורים בכלל ושכונות חרדיות בפרט. ברקוביץ' הסביר כי אין בדרישה זו שינוי של הסטטוס קוו והוסיף כי מדובר ביותר מאשר ממאבק על מרכז תרבות, אלא על היותה של ירושלים עיר פתוחה וסובלנית לכולם. ברקוביץ' הבהיר: "אנו משוכנעים שבית המשפט ימצא לנכון למנוע את הפגיעה הגדולה בציבור הפלורליסטי, הציבור הלא יהודי וציבור התיירים הפוקד את העיר, ויורה לאפשר את פתיחת המתחם גם בשבת". ברקוביץ' סיכם כי סגירת המתחם בשבת, תנציח את המציאות בה צעירים ירושלמים רבים נוסעים בסופי שבוע לבילויים בשפלה, תוך סיכון חייהם, דבר המוביל לאובדן הכנסות לעיר ירושלים המוערך במיליוני שקלים מידי שנה.

האחים לאון מבעלי סינמה סיטי דווקא תומכים בפתיחת המתחם אבל החלטת בג"ץ שהכרעתה הצפויה במרץ היא שצפויה להכריע. ראש העיר ניר ברקת התייחס לסוגיה "הנושא הוא הרבה יותר מורכב מלהסביר אותו על רגל אחת, מדובר על קרקע ציבורית שבבעלות המדינה ובשותפות העירייה, מדובר בחוזים קיימים. הנושא יובהר בבית משפט וכל הטיעונים יושמעו בבית המשפט הגבוה לצדק, ומה שיחליט בית המשפט אנחנו נכבד. אם ירצה בית המשפט וינחה את המדינה או העריייה לעשות פעולה א', ב' או ג' אנחנו נעשה. הנושא הוא לא על רגל אחת בעיר ירושלים מגוון רחב של תושבים, חלקם רוצה דבר אחד וחלקם דבר אחר, בית המשפט יקבע את ההכרעה ואנחנו נכבד את ההחלטה".

 

גאון, הנחה את מסיבת העיתונאים
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה