שר הרווחה מתריע: "46% מהעניים בישראל הם ילדים



לקראת יום הילד הבינלאומי שיתקיים ב20 בנובמבר, שר הרווחה, מאיר כהן, מתריע 17.5% מהילדים, הם ילדים בסיכון. זה הקו האדום, זאת אירן החברתית של כולנו״

היום  (יום ג') יצוין בכנסת יום הילד הבינלאומי. שר הרווחה, חה"כ מאיר כהן מתריע כי בכדי להתבונן על תמונת העתיד האזרחית והחברתית של ישראל, יש לבחון את מצב הילדים בישראל שלמרבה הצער נמצא בירידה בשנים האחרונות.
 

על פי נתוני הביטוח הלאומי, 46% מהעניים בישראל הם ילדים ומספרם נכון לאשתקד עומד על יותר מ-860 אלף. אחד מכל שלוש ילדים הוא עני. וועדת השר למאבק בעוני בראשות אלי אללוף, תשים לנגד עיניה את סוגיית עוני הילדים כמטרה מרכזית והטיפול בה יהיה חלק מרכזי ממסקנותיה.
 
דוחות משרד הרווחה מראים על עלייה במספר הילדים החיים בסיכון מוכח, מתוך 2.5 מיליון ילדים, 450 אלף, הם ילדים בסיכון ברמות שונות. בחודשים האחרונים הגדיל שר הרווחה את התקציבים המופנים לטיפול בילדים בסיכון. לטובת הקרן לילדים בסיכון הוא הקצה תוספת מידית של חמישה מיליון ₪. בכל הקשור לילדים נפגעי תקיפה מינית, הוא הרחיב את התכנית והורה על העלאה הדרגתית של תקציב המשרד לטיפול בנושא בכארבעה מיליון לשנה. תקציב המשרד לטיפול בילדים נפגעי תקיפה מינית בשנת 2014, יעמוד על 7 מלש״ח לעומת 3.5 מלש״ח בשנת 2013. המשרד ישלש את מספר מרכזי ההגנה המעניקים טיפול מקצועי ומידי לילדים אשר עברו תקיפה מינית במשפחה ובסביבה הקרובה שלהם. בנוסף, יציגו שרי האוצר והרווחה בעוד כחודש ימים את התכנית לביטחון תזונתי שחלק חשוב ממנה יתמקד בילדים, עלות התכנית 200 מלש״ח.
 
 שר הרווחה מאיר כהן אמר לבכירי משרדו: "הדגש של המשרד בראשותי הנו על ילדים. בכדי לראות את האופק החברתי של ישראל, עלינו להתבונן בילדים ולהעניק טיפול מידי לסוגיות המציפות אותנו בטיפול בילדים. המצב הנתון הוא מתכון לאסון ולדעתי חצינו את הקו האדום. עלינו לפעול במהירות ובנחישות, אחרת נמצא את עצמנו בעוד כעשר שנים במדינה קאוטית עם דור חדש ומורחב של עניים ומוחלשים".
 
צילום: אליוסטרציה flash 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה