סטודנטים מלבנון, ערב הסעודית, מלזיה, אירן ופקיסטן לומדים על מוח האדם באוניברסיטה העברית



לפני כשבוע נפתח הקורס הראשון של האוניברסיטה העברית במיזם קורסרה (coursera). הקורס הוירטואלי, Synapses,Neurons and Brains, נותן לסטודנטים טעימה על פעילות המוח, הבנה של מרכיביו הבסיסיים ונגיעה בעתידו של מחקר המוח

לקורס נרשמו כ-40 אלף סטודנטים מכל רחבי העולם כולל סטודנטים מלבנון, אירן ערב הסעודית, נפאל, הודו, אזרבאיג'ן, מלזיה, פקיסטן, אוזבקיסטן, קירגיסטאן, מרוקו, אלג'ריה וכמובן מדינות אירופה, ארה"ב, דרום אמריקה, אוסטרליה וניו זילנד.

"הקורס מנהל פורום פעיל בו הסטודנטים מוזמנים לשאול שאלות ומתקיימים דיונים פעילים. הסטודנטים מגיעים מרקעים שונים – חלקם ללא ידע מוקדם בכלל בתחום חקר המוח", מספר גיא אייל, מתרגל הקורס ומנהל הפורום מטעם האוניברסיטה העברית. "הדבר המעניין ביותר הוא כמות הסטודנטים שמגיעים מעשרות מדינות שונות על פני כל הגלובוס. זו ממש הגלובליזציה במיטבה", מוסיף אייל.

לדברי פרופ' עידן שגב מהמכון למדעי החיים באוניברסיטה "אנו נמצאים בתקופה ייחודית בחקר המוח. אירופה וארה"ב הכריזו על מיזמי ענק בעלות של מיליארדי דולרים במטרה לקדם את הבנת המוח הן הבריא והן החולה". פרופ' שגב שותף במיזם הענק human brain project  שזכה לאחרונה במענק של 10 מיליארד יורו מטעם האיחוד האירופי. 

האוניברסיטה העברית חתמה לפני מספר חודשים על הסכם שיתוף פעולה עם חברת קורסרה (Coursera) המציעה קורסים מקוונים ללא עלות מפי מרצים בכירים מהאוניברסיטאות המובילות בעולם. היוזמה מאפשרת למיליוני אנשים מכל קצוות תבל ללמוד ממרצי האוניברסיטה העברית שנמצאים בחוד החנית של תחומם. האוניברסיטה העברית היא המוסד האקדמי היחיד מישראל במיזם, שבו שותפים מוסדות מובילים בעולם כגון Caltech, ג'ון הופקינס, פרינסטון, דיוק וסטנפורד.

קורסרה הוקמה ב-2011 כמיזם של שני חוקרים מאוניברסיטת סטנפורד שבארה"ב דפני קולר (שהיא, אגב, בוגרת האוניברסיטה העברית) ואנדרו נג. כיום מציע האתר מעל 200 קורסים לתואר ראשון ושני, של 62 מוסדות אקדמיים גבוהים ברחבי העולם, במגוון רחב של תחומי לימוד, בין היתר רפואה, ספרות, היסטוריה ומדעי המחשב באתר מקוון https://www.coursera.org/. בנוסף להרצאות המקוונות, הקורסים כוללים גם מטלות קריאה, משימות בית, קבוצות דיון ומבחנים. נכון להיום לומדים בקורסים השונים למעלה מ-3 מיליון סטודנטים מ-190 מדינות.

בנוסף לקורס על המוח שכבר נפתח, ייפתחו בקרוב קורסים של ראש התכנית לביו-הנדסה פרופ' יעקב נחמיאס, וחתן פרס נשיא האוניברסיטה לחוקר מצטיין לשנת 2010 פרופ' יהונתן גארב מהמכון למדעי היהדות ע"ש מנדל. גם ד"ר יובל נח הררי יעביר בקרוב קורס בקורסרה.  

תמונה: באדיבות דוברות האוניברסיטה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה