תנועת התעוררות הפגינה בשעה האחרונה למען פתיחת מתחם הסינמה סיטי בשבתות



כ 7500 איש חתמו בתוך שלושה ימים על העצומה הקוראת לשר האוצר, יאיר לפיד, סגן שר האוצר, מיקי לוי וראש העיר ירושלים, ניר ברקת, לשנות את החלטות משרד האוצר ועיריית ירושלים ולאפשר את פתיחת מתחם ה"סינמה סיטי" בשבתות.מטה המאבק שהוקם ע"י תנועת 'התעוררות בירושלים', קיימו היום (יום ד') הפגנה ברחבת בית המשפט העליון, מול הסינמה סיטי.

ביום 25.3.10, בישיבת מועצה מספר 23, קיבלה מועצת העיר בראשות ניר ברקת החלטה, להסב שטחים מחניון הלאום לטובת הקמת מתחם קולנועים חדש, הידוע כמתחם ה"סינמה סיטי". החלטת המועצה אישרה את דו"ח ועדת הכספים שכלל סעיף הקובע כי הסכם הפיתוח יאושר תחת התניה שהפעילות במקום תתבצע בימי חול בלבד. תנועת 'התעוררות' התנגדה תוך מחאה חריפה להוראותיו של החשב הכללי של משרד האוצר לסגור את המתחם בשבתות ולאשרורן במועצת העיר.

הוראותיו של החשב הכללי של משרד האוצר והחלטת עיריית ירושלים לקבלן ולסגור את המתחם בסופי שבוע פוגעות בציבור נרחב בעיר ירושלים- חילונים, תושבים לא יהודים ותיירים. החלטות אלו תמוהות במיוחד בשל העובדה כי כיום כבר מופעלים בתי עסק שונים על קרקע ציבורית בשבתות ברחבי ירושלים, כלומר שפתיחת הסינמה סיטי אינה מהווה הפרה של הסטאטוס קוו. ויותר מכך, מיקומו של המתחם באזור שלא בסמוך לשכונת מגורים מהווה תמריץ חיובי לפתיחתו בשבת, שכן פתיחתו אינה תפריע למרקם החיים.

בדרישה לשנות את החלטת משרד האוצר ועיריית ירושלים ולאפשר את פתיחת המקום בסופי שבוע לרווחת הציבור, החל מיוני הקרוב, המועד המשוער לפתיחת המתחם. הפגינו היום (יום ד') חברי תנועת התעוררות ברחבת בית המשפט העליון.

עופר ברקוביץ', יו"ר 'התעוררות בירושלים':"התמיכה הציבורית לה אנחנו זוכים עם היציאה למאבק מעידה על שאלפי אנשים בעיר מצפים לשינוי ההחלטה השגויה. הסינמה סיטי צריך להיות פתוח בשבת, לא כדי להתסיס ולא כדי ליצור מאבק נוסף בעיר, כי אם כדי לאפשר לכל אחת מהאוכלוסיות בעיר לחיות כפי רצונה, וכדי להבטיח שצעירים נוספים יחליטו להישאר בעיר. בכוונתנו להמשיך במאבק ולא להרפות , ואנחנו בוחנים גם עתירה לבג"ץ באם ההחלטה לא תשונה".

 

תמונה: באדיבות דוברות תנועת התעוררות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה