רבותיי, ההיסטוריה חוזרת: שחזור היסטורי לכ"ט בנובמבר



ההסתדרות הציונית העולמית תערוך שחזור היסטורי לכ"ט בנובמבר במלאת 64 שנה ליום ההחלטה באו"ם על הקמת מדינת ישראל. חגיגות השמחה ישוחזרו במלואם ביום שלישי הבא, בשעה 13:00 ברחבת בניין ההסתדרות הציונית, רחוב בירושלים

שחקנים בדמויות ראש הממשלה לשעבר, גולדה מאיר והרבנים הראשיים דאז יברכו את ההמון מן המרפסת המפורסמת, מכוניות שרד ישנות וג'יפ בריטי צבאי ייסעו ברחבה, ועיתונים אשר יודפסו במיוחד לאירוע זה יחולקו לעוברים ושבים.

מלבד השחזור המרהיב, תגיע לבירה מלכת הזמר העברי, עינת שרוף לשמח את הקהל בשירי ארץ ישראל הטובה. לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל, ישוחזר יום כ"ט בנובמבר, היום בו קיבלה עצרת האו"ם את החלטתה בדבר הקמת המדינה העברית- מדינת ישראל.

בכוונת המארגנים לשחזר במדויק את התמונה ההיסטורית, במטרה לחזק את המודעות ליום חשוב זה, אשר בעקבותיו, ביום ה' באייר תש"ח הוכרזה מדינת ישראל, וכדי לעודד את הרוח הציונית במדינת ישראל. את האירוע כולו יזמה וארגנה  ההסתדרות הציונות העולמית.

יעקב חגואל, ראש המחלקה לפעילות בישראל ולמאבק באנטישמיות: "החלטנו לבצע שחזור מדויק של התמונה ההיסטורית של ההמון הרוקד ברחובות על מנת לאפשר לכל אזרחי המדינה לחוש את תחושות השמחה אשר עטפה את המדינה ביום היסטורי זה, ברצוננו  לחזק את המודעות ליום זה. בכוונת ההסתדרות הציונית העולמית להפוך את יום כ"ט בנובמבר ליום הציונות בישראל. הציבור הרחב חוגג את יום העצמאות, אך אנו רוצים להקדיש גם את חשיבותו של אותו יום".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה