תושבי מבשרת נאבקים נגד העבודות בתוואי הרכבת



שבת (בלי) מנוחה: תושבי מבשרת ציון ממשיכים את מאבקם על כריית תוואי הרכבת – הפיצו בימים האחרונים סרטון ויראלי המדמה את הרעש הצפוי להם מעבודות הרכבת, שצפויות להתקיים 24 שעות 7 ימים בשבוע

בסרטון ניתן לשמוע את הרעש הצפוי כתוצאה מהפיצוצים ומתנועת רכבי העבודה במהלך כל ימי השבוע. פעילות זו מצטרפת אל פעילויות נוספות של ועד תושבי התנועה, בהם: קריאה לשליחת הודעת טקסט לשר התחבורה בבקשה לבוא ללון אצלו עד סיום העבודות, סרטון אסון מבשרת ועוד.

במבשרת ציון מנהלים מזה תקופה ארוכה מאבק ציבורי כנגד רכבת ישראל ומשרד התחבורה. מנהרה 3 שצפויה להיחפר בסמוך לבתי התושבים תהיה המנהרה הארוכה בישראל – למעלה מ-11 ק"מ אורכה. הכרייה אמורה להתבצע מכיוון מערב למזרח באמצעות מכונת TBM – שיטת חציבה משוכללת וחדישה שבאמצעותה נחצבות המנהרות המתקדמות בעולם. ה TBM מכרסמת בסלע בלב האדמה מבלי לגרום לפגיעה בסביבה, ולמפגעי רעש ואבק. למרות זאת ברכבת ישראל ביקשו לחצוב 25% מהמנהרה גם ממזרח – סמוך למבשרת ציון – בשיטת ה NATM, שיטה מיושנת הכוללת קידוח בסלע, החדרת חומרי נפץ, פיצוצם וסילוק פסולת הכרייה. התושבים מחו על המהלך והביעו חשש מפגיעה מתמשכת בסביבה ובאיכות חייהם. ועד הפעולה של מבשרת יחד עם ראש המועצה הגישו עתירה לבג"ץ, אך זו נדחתה בטענה שלא נפלו פגמים מנהליים בהחלטת הרשויות. למרות זאת השופטים גילו הבנה לחששם של התושבים והוסיפו בהחלטתם את התחייבות הרכבת והגוף המאשר לבג"ץ – להקים גוף משותף אשר יהווה כתובת לפניות תושבים במקרים של מפגעים ומטרדי רעש וזיהום אוויר.

מוועד התושבים נמסר, כי "הרכבת לירושלים היא פרויקט לאומי חשוב אך ניתן וצריך להקימו תוך התחשבות בצרכינו. לא ייתכן שיתקיימו עבודות בשבת, דבר שיהווה הפרעה לא רק לנו, אלא לפגיעה במטיילים הרבים הנוהגים להגיע לאזור בסופי השבוע ובכך יפגע גם במטה לחמנו".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה