לבני על ביבי: "הוא סתם תינוק גדול"



בכנס שנערך השבוע בבית הלל, היה ניתן לחזות ביו"ר האופוזיציה, ציפי לבני יורה לכל הכיוונים: "ראש הממשלה הא תינוק שנשבע, והוא מתמסר בקלות"

בכנס של תנועת "התעוררות בירושלים" שנערך השבוע (א) באוניברסיטה העברית בירושלים, נתבשרו עשרות סטודנטים, כי הרב אריה דרעי לא יגיע "מסיבות אישיות". דרעי אומנם לא נכח באירוע, אך יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, הגיעה לאירוע והשאירה את הסטודנטים, עם כמה נקודות למחשבה.
 

את דבריה פתחה לבני, בהתייחס לקבוצות גדולות בחברה שאינן נושאות יחד עם כולן בנטל ואמרה כי: "יש קבוצות שלא תורמות ונמאס". לבני התייחסה בנאומה להקצנה הדתית ההולכת וגוברת בשבועות האחרונים: "כשרב אומר עדיף כיתת יורים משירת נשים, צריך לקיים על כך דיון, מניין יש לו את הסמכות?". עוד בדבריה לא פסחה על וועדת טרכטנברג אשר מונתה על ידי הממשלה ואף לא ממובילי המחאה: "מוועדת טרכטנברג יצא אולי דבר וחצי, בשיחות הראשונות עם מובילי המחאה ביקשו מעמנו (הפוליטיקאים) לא לבוא למאהלים בכדי שזה לא יהיה פוליטי. הניסיון לומר שזה א- פוליטי ושאנחנו בסדר עם כולם, יוביל לכך שלא יצא מזה כלום" העלתה טענה נגד מובילי המחאה.

הפתרון לאדישות החברתית שהעלתה לבני היה: "המצב במפלגות לא טוב" וקראה לצעירים להתפקד. "אין צדק חברתי שעוסק רק בנו ולא בצד השני. אני מקווה שאנשים יצאו לרחובות בשביל הסדר מדיני. אני אומרת את זה למובילי המחאה, והם אומרים לי שזה המאבק של פעם, אין דבר כזה" כך חתמה לבני והשאירה רבים מהסטודנטים עם הרבה שאלות קשות.

בתום דבריה של יו"ר האופוזיציה, יצאו משתתפי הכנס למעגלי שיח ברחבי העיר בהם יש ארגוני רבים שניתן להתנדב ולפעול בהם בירושלים, את המשתתפים שלח תומר דרור פעיל תנועת "התעוררות בירושלים" ויוזם הכנס בדברים הבאים: " בקיץ האחרון העזנו לחלום על מציאות אחרת לחברה הישראלית. הישראלי החדש הוא האחראי לסביבתו ולכן יש לו זכות לדרוש ממנהיגיו וחבריו, קחו אחריות על סביבתכם".

צילום: ארכיון פלאש 90. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה