35 שנים לנפילתו של יוני נתניהו במבצע אנטבה



בהר הרצל בירושלים התקיימה אמש (שישי) בהשתתפות צמרת המדינה, האזכרה השנתית ליוני נתניהו במלאת 35 שנה לנפילתו במבצע אנטבה. נשיא המדינה שמעון פרס, שהיה שר הביטחון בעת המבצע – נשא דברים לזכרו.

בבית הקברות הצבאי בהר הרצל, התקיימה ביום שישי בצהריים אזכרה ליוני נתניהו, אשר נפל לפני 35 שנה בעת שפיקד על כוח הפריצה במבצע לחילוץ 105 בני ערובה באנטבה שבאוגנדה, לאחר שמטוסם נחטף בדרכו מצרפת לארץ.

הטקס נערך בהשתתפות אחיו של יוני, ראש הממשלה בנימין נתניהו, אביו, פרופסור בן ציון נתניהו שהקריא דברי קדיש, בני משפחה, נשיא המדינה שמעון פרס, שר הביטחון אהוד ברק, הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, ראש השב"כ יורם כהן, הרב הראשי ישראל לאו, חבריו של נתניהו ל"צוות יוני" וחברים.

בדברים שנשא לזכרו של יוני, תיאר הנשיא פרס את הרגע בו התבשר על נפילתו של יוני: " רק כאשר עלו המטוסים לאוויר חודש הקשר האלחוטי, ואז הגיעה ההודעה כי חייל אחד נפל. בשלוש לפנות בוקר שמעתי דפיקה בדלת, ומוטה גור סיפר לי בפנים חיוורות כי יוני איננו. לא הצלחתי לעצור את דמעותיי, יוני סימל עבורי ועבור רבים אחרים את כל מה שחזק ויפה בצה"ל". פרס הוסיף ואמר כי "היום, אני יכול להוסיף ולומר מעל קברך כי את מה שעשיתם וסימלתם – הורשתם בהצלחה לדורות שבאו בעקבותיכם".
הרמטכ"ל, בני גנץ, סיפר לנוכחים כיצד יוני שימש עבורו ועבור חיילים רבים דוגמא ומופת בתור "מי שהוביל את המפואר שבמבצעי צה"ל", והוסיף בהקשר לימינו, כי "הוא מזהה בעיני הדור הנוכחי את "היוני שבהם", וכי הם מחוייבים וחדורי שליחות לא פחות מיוני ומבני דורו".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה